کد خبر : 23984

پورشه 911 کلاسیک با موتور فرمول یک

پورشه 911 کلاسیک با موتور فرمول یک

مک‌لارن با همکاری تیونر لانزانته در جشنواره‌ی سرعت گودوود، خودرو بازسازی‌شده‌ی پورشه ۹۱۱ مجهز به پیشرانه‌ی خودروهای تیم فرمول یک مک‌لارن را رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک ، در دهه‌ی ۱۹۸۰، پورشه این فرصت را به دست آورد که پیشرانه ۱.۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه را برای تیم فرمول یک مک‌لارن بسازد و نسخه‌ی آزمایشی آن را روی مدل 930 قرار دهد.

پیشرانه‌ی یادشده که TAG Turbo نام‌گذاری شده بود، قدرتی بین ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ اسب‌بخار داشت و تا ۱۰ هزار دور بر دقیقه کار می‌کرد.

ویدئویی که در پایان این مطلب مشاهده خواهید کرد، نتیجه‌ی همکاری بین شرکت انگلیسی تیونینگ لانزانته و مک‌لارن برای ساخت ۱۱ نمونه از مدل اصلی پورشه 930 TAG است.

Porsche 911 / پورشه 911

هر یک از این ۱۱ پیشرانه روی خودرو واقعی تیم فرمول یک مک‌لارن سوار شده‌اند و هر کدام از آن‌ها پلاکی برای نشان‌دادن تاریخچه‌ی مسابقه‌ی پیشرانه، شماره‌ی پیشرانه و شماره‌ی تولید خودرو دارند. اگر این پورشه 930 TAG که در جشنواره‌ی سرعت گودوود ۲۰۱۹ نمایش داده شد، خودرو اصلی نمایشی برای پروژه باشد، از همان پیشرانه‌ای بهره می‌برد که خودرو مسابقه‌ای MP4/3 نیکی لائودا فقید به آن مجهز بود. نیکی لائودا در سال ۱۹۸۴ در گرندپری بریتانیا توانست با خودرویی مجهز به این پیشرانه قهرمان شود.

Porsche 911 / پورشه 911

تغییراتی روی پیشرانه انجام شده که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: کوچک‌ترشدن توربوشارژرها، تنظیم مخلوط سوخت و هوا، جعبه‌دنده‌ی جدید، دیفرانسیل لغزش محدود و کاهش بوست توربوشارژر. پیشرانه‌های بازسازی‌شده برای ارائه‌ی ۵۰۳ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تنظیم شده‌اند؛ اما همچنان همان صدای شگفت‌انگیز و خشن پیشرانه‌ی خودروهای فرمول ۱ قدیمی را ارائه می‌دهند. هر یک از ۱۱ نمونه‌ی پورشه قیمتی معادل یک‌میلیون و ۴۵۰ هزار دلار دارند و مشتریان را لانزانته انتخاب می‌کند.

Porsche 911 / پورشه 911

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها