کد خبر : 2154

آقای «رئیس» 815 اسب‌بخاری

آقای «رئیس» 815 اسب‌بخاری

در آستانه برگزاری نمایشگاه SEMA، نسخه منحصر به فردی از فورد Boss مدل 429 با مشخصات فنی خیره‌کننده معرفی شد.

به گزارش خودروتک، گروه تیونینگ و بازسازی «اوکلاهاما کلاسیک رستوریشن» که پیش از این به خاطر دستکاری فوردهای ماستنگ به‌ویژه مک وان معروف شده بود، اکنون دست روی پروژه جدیدی از این شرکت گذاشته است.

داستان از این قرار است که گروه اوکلاهاما با انتخاب ماستنگ باس 429 یکی از قوی‌ترین ویرایش‌های این آمریکایی عضلانی را تولید کرده است. اگرچه هنوز تصاویر رسمی فورد فوق منتشر نشده ولی اطلاعات مناسبی از این خودرو در دست است.

آنطور که برنامه‌ریزی شده، قرار است این خودرو در نمایشگاه خودروهای اسپرت SEMA‌ به نمایش درآید. ماستنگ موردنظر مربوط به سال 1969 است. نکته حیرت انگیز این خودرو پیشرانه 84 لیتری هشت سیلندر آن است.  موتوری هیولاگونه با قدرت عجیب 815 اسب‌بخار. بد نیست بدانید باس 429 استاندارد از یک موتور 7.0 لیتری 8 سیلندر بهره می‌برد.

علت تولید محدود باس 429 استفاده از موتور 7.0 لیتری 8 سیلندر آن در مسابقات نسکار بود. در آن زمان این قانون وجود داشت که خودروسازان برای دریافت اجازه استفاده از یک خودرو و یا انجین، باید حداقل 500 نمونه از آن را به خریداران می‌فروختند به همین دلیل و باتوجه به حجم بالای موتور، فورد تصمیم گرفت تولید باس 429 را متوقف کند. گفته می‌شد موتور 8 سیلندر آن قادر به تولید 375 اسب بخار قدرت است اما شایعاتی هم وجود داشت مبنی بر اینکه خروجی این موتور بسیار بیشتر از این عدد اعلامی بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها