کد خبر : 21032

بازسازی استادانه آستون مارتین DB4 GT زاگاتو

بازسازی استادانه آستون مارتین DB4 GT زاگاتو

دهه 60 میلادی برای اسپرت‌های کلاسیک، ایام طلایی بی‌بازگشت نام گرفته است. سال‌هایی که شاهد حضور ستاره‌های درخشانی مانند فورد GT40، تویوتا 2000GT، جگوار E-Type، فراری 250GTO و شلبی Cobra بودیم. در این بین نام اسطوره‌ای مانند استون مارتین DB4 GT با تیونینگ Zagato همواره با احترام منحصربه‌فردی مطرح می‌شده است.

به گزارش خودروتک ، استون مارتین تنها 19 دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد، با قیمتی در حدود 7.6 میلیون دلار!

برای آن‌ها که تاریخ خودرو را دنبال می‌کنند این انگلیسی چیزی بیش از یک کلاسیک کم‌یاب است. یکی از شاهکارهای مهندسی صنعت خودرو که به صورت دست‌ساز و فوق‌العاده سبک طراحی شده بود. کوپه اسپرتی با شاسی آلومینیومی و پیشرانه خارق‌العاده 3.7 لیتری شش سیلندر خطی. استون مارتین تنها 19 دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد.

حالا بعد از سال‌ها بخش خودروهای تاریخی استون مارتین قصد دارد 19 دستگاه دیگر از این خودرو را به مجموعه قبلی اضافه کند که به سری «تدام» نام‌گذاری شده‌اند. مراسم رونمایی رسمی از اولین نمونه این خودرو چند روز آینده هم‌زمان با آغاز مسابقات 24 ساعته لمانز خواهد بود.

استون مارتین db4 جی تی زاگاتو یک خودروی کلاسیک استثنایی

مهندسان دفتر باکینگهام شایر شرکت توانسته‌اند به طرزی استادانه ترکیبی از میراث جاودانه و البته توانایی‌های مدرن را با هم ترکیب کنند. خودروهای جدید هم‌چنان از ساختار سبک‌وزن شاسی لوله‌ای ساخته می‌‌شوند. نکته جالب اینجاست که محصولات فوق بر اساس قوانین سخت‌گیرانه جدید FIA فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی طراحی خواهند شد.

طبیعی است که نمی‌توان همه‌چیز این خودرو را مطابق با نمونه سنتی طراحی کرد. صندلی‌ چرم آن با فریم فیبر کربنی و البته کمی بزرگ‌تر در نظر گرفته شده‌اند. استون مارتین علیرغم تمام محدودیت‌ها در تلاش بسیار بوده تا این خودرو را پیرو سنت دیرینه‌اش بسازد. به همین دلیل است که بلوک جدید پیشرانه آن که این‌بار با حجم 4.7 لیتر طراحی شده بر اساس استانداردهای نمونه قبلی است. خروجی این خودرو 390 اسب‌بخار برآورد شده که گفته می‌شود توسط یک جعبه‌دنده سنتی 4 سرعته دستی به صورت RWD به چرخ‌های عقب منتقل می‌شوند.

کابین کلاسیک استون مارتین db4 جی تی زاگاتو

البته این برای اولین‌بار نیست که زاگاتو در همکاری با بخش کلاسیک استون مارتین مدل‌های قدیمی را احیا می‌کند. چندی پیش شاهد تولید 25 دستگاه از مدل معروف DB4 GTS بودیم. خبرهایی به گوش می‌رسد که شرکت در حال کار روی بازسازی DB5 گلدفینگر است. در نظر داشته باشید که به دست آوردن این تجربه طلایی چندان هم ارزان نیست. این خودروها با قیمت 7.6 میلیون دلار در بازار آمریکا به دست مشتریان خواهد رسید.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها