کد خبر : 18289

خودرو جگوار XK120 از مرگ برخواست + تصاویر

خودرو جگوار XK120 از مرگ برخواست + تصاویر

تمام محصولات یک کارخانه خودروسازی برای آن حائز اهمیت هستند اما نمی‌توان کتمان کرد که برخی محصولات به دلایل خاص می‌توانند جایگاه ویژه و متفاوتی نسبت به دیگر ساخته‌ها بیابند. جگوار XK120 هم جایگاه ویژه‌ای در میان سایر تولیدات سازنده بریتانیایی خود دارد، زیرا اولین خودروی اسپرتی است که جگوار پس از جنگ جهانی دوم به بازار عرضه کرد.

به گزارش خودروتک ، برای بازسازی این جگوار XK120 که متعلق به یک مدل انگلیسی است متخصصین 2700 ساعت زمان صرف کرده‌اند که زمان کلی انجام پروژه را به 11 ماه رسانده است.

هرچند که با توجه به تیراژ تولید بیش از 12 هزار دستگاهی این مدل (در نوع کوپه و رودستر) نمی‌توان آن را خودرویی نایاب توصیف کرد اما به هرحال بازگشت یکی از نمونه‌های XK120 به جاده‌ها می‌تواند برای علاقمندان خودروهای کلاسیک خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای باشد مخصوصاً وقتی که بدانیم این کار توسط بخش خودروهای کلاسیک شرکت جگوار انجام شده است.

بخش خودروهای قدیمی شرکت جگوار به تازگی نمونه‌ای از خودروی اسپرت XK120 که به مدل بریتانیایی یعنی David Gandy تعلق دارد را تحت عملیات بازسازی قرار داده است. بد نیست بدانید ایشان یکی از علاقمندان برند جگوار بوده و برای بازسازی خودرویش توسط متخصصین جگوار، 2700 ساعت زمان صرف شده که زمان کلی انجام پروژه را به 11 ماه رسانده است.

جگوار XK120 بازسازی شده

در هنگام بازسازی، مالک تمایل داشت خودرویش چنان بی‌عیب و نقص باشد که بتواند از آن در رویدادهای خودرویی همچون Jaguar Classic Challenge استفاده نماید، بنابراین شرکت جگوار نیز تمام تلاش خود را انجام داد تا وضعیت خودرو به روزهای اول خروج از کارخانه شبیه باشد. متخصصان شرکت، شاسی یک نمونه مشابه را در ایالت کالیفرنیا آمریکا یافته و آن را به محل کارخانه در Warwickshire انتقال دادند تا به یاری آن، شرایط XK120 تحت بازسازی را به بهترین حالت ممکن نزدیک کنند.

پیشرانه بازسازی شده جگوار XK120

متخصصان بخش خودروهای کلاسیک جگوار بیش از 5 ماه زمان را صرف بازسازی پیشرانه 3.4 لیتری شش سیلندر این خودرو کرده و عملکرد آن را مورد بهسازی نیز قرار دادند به گونه‌ای که قدرت خروجی آن از 180 اسب‌بخار به 225 اسب‌بخار افزایش یافت.

به واسطه اضافه کردن فولاد به هسته سازه خودرو، پایداری آن در سرعت‌های بالاتر نیز افزایش یافت. سیستم اگزوز نیز تغییر کرده و با خروجی دوگانه به جای خروجی استاندارد جایگزین شد. بهسازی بخش فنی خودرو شامل بهینه‌سازی جعبه‌دنده، تقویت سیستم ترمز (به واسطه افزودن دیسک و کالیپرهای چهارگانه در جلو) و در نهایت باله‌های قابل تنظیم نیز می‌شود. در بخش ظاهری نیز بنا به خواسته مالک خودرو، بدنه به رنگ مشکی درآمد و شیشه جلو نیز با نمونه‌ای دوتکه تعویض شده است.

کابین جگوار XK120 با پوشش چرم

در فضای داخلی پوشش چرم صندلی‌ها به سرنشینان خوشامد می‌گوید و در بخش پشتی صندلی‌ها نیز از آلومینیوم استفاده شده که هردو متریال نامبرده در نمونه اصلی خودرو وجود نداشته‌اند. بد نیست بدانید فرمان این خودرو از نمونه اصلی کوچک‌تر بوده و از قرار دادن باتری در پشت صندلی راننده نیز صرف نظر شده تا مالک 1.88 متری این خودرو فضای بیشتری برای نشستن در اختیار داشته باشد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها