کد خبر : 15748

تمام محصولات تاریخ فراری را در 4 دقیقه مشاهده کنید + فیلم

تمام محصولات تاریخ فراری را در 4 دقیقه مشاهده کنید + فیلم

دست اندرکاران شرکت Budget Direct تبحر بالایی در تولید ویدیوهای تکاملی از محصولات شرکت های مختلف دارند. گرافیست های این شرکت بیمه استرالیایی اخیرا به سراغ فراری رفته و با تهیه یک کلیپ تقریبا چهار و نیم دقیقه ای تمامی مدل های ساخت این کمپانی از ابتدا تاکنون را به تصویر کشیده اند.

به گزارش خودروتک ، در این کلیب تماشایی همه مدل های مسابقه ای و خیابانی مزین به نشان اسب رقصان – به غیر از خودروهای فرمول 1 – حضور دارند، به همین جهت می توان آن را یک مرجع عالی برای عاشقان مارانلویی ها دانست.

every-ferrari-evolution-video

حتما می دانید که کمپانی فراری توسط انزو فراری افسانه ای پایه گذاری شده است. پیش از تاسیس این شرکت، انزو به عنوان راننده مسابقات اتومبیلرانی فعالیت می کرد. در آن دوران شهرت آقای فراری چندان زیاد نبود، اما با ورود وی به عرصه مدیریت در تیم اسکودریا فراری و راه اندازی یک شرکت خودروساز مستقل، استعدادهای او بیش از پیش شکوفا شد.

انزو یک جمله معروف داشت و آن اینکه او خودروهای خیابانی را صرفا برای درآمدزایی و کسب اعتبارات مالی لازم برای برنده شدن در پیست تولید می کند.

همانگونه که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، اولین مدل های ساخت فراری دارای بدنه ای به اصطلاح تخم مرغی شکل بودند. این فرم اتاق پس از پایان جنگ جهانی دوم در اروپا بسیار رواج پیدا کرد.

اما با گذشت تنها چند سال، محصولات فراری چهره ای شاخص پیدا کرده و متمایز از سایر مدل ها شدند. در دهه های 70 و 80 میلادی، مدل های تولیدی مارانلویی ها، بدنه ای با خطوط و زوایای تیزتر پیدا کردند. همین مساله باعث شد فراری سبک مدرنی را در طراحی سوپر اتومبیل ها بنیانگذاری نموده و آغازگر عصری جدید برای این دسته از خودروها شود.

بد نیست اشاره کنیم فراری در طول حیات تقریبا 8 دهه ای خود، دو سیاست اصلی را دنبال کرده است. یکی تمایل به ارایه نسخه های ارتقا یافته از مدل های خیابانی برای تجربه هیجان در پیست، مثل F430 GTC؛ دیگری هم توسعه خودروهای تا دندان مسلح مخصوص پیست که هیچگاه خبری از نسخه خیابانی آنها نبوده است، مثل 512 M.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها