کد خبر : 13248

ادای احترام پورشه به مدل رویایی 917

ادای احترام پورشه به مدل رویایی 917

امسال شرکت پورشه در نظر دارد پنجاهمین سالگرد تولید مدل افسانه‌ای 917 را جشن بگیرد. دقیقاً پنجاه سال پیش و در شهر ژنو، این خودروساز آلمانی اولین نمونه از مدل مسابقه‌ای 917 را معرفی کرد که 001-917 نامیده می‌شد.

به گزارش خودروتک ، در سال 1970 میلادی و تنها یک سال پس از معرفی مدل 917، این خودرو موفق به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات لمانز شد که تا آن زمان بالاترین مقام کسب شده در رقابت‌های اتومبیلرانی توسط شرکت پورشه بود.

به منظور برگزاری هرچه هیجان انگیزتر گرامیداشت این خودرو در سال 2019، پورشه دو غافلگیری مهم برای طرفداران خود آماده کرده است. اولین و مهمترین آن را می‌توان معرفی کانسپتی دانست که درواقع برداشتی مدرن از مدل 917 بوده و قرار است اواخر سال جاری میلادی در موزه پورشه به نمایش درآید.

مسئولان شرکت پورشه درباره این کانسپت توضیح داده‌اند که خودروی نمایشی سفید و قرمز موردنظر توسط تیم کوچکی از طراحان و مهندسان طراحی شده و البته قرار است تنها به عنوان نمونه‌ای مطالعاتی و مفهومی باقی بماند که برای طرفداران پورشه خبر خوشی نیست.

بیش از این جملات مختصر و البته یک عکس، اطلاعات بیشتری در مورد این خودرو منتشر نشده اما می‌توان انتظار داشت که در زمانی نزدیک به رونمایی از این کانسپت در موزه پورشه، شاهد انتشار جزئیات بیشتری درباره آن باشیم.

اما نمایشگاهی که به مناسبت گرامیداشت عبور نیم قرن از تاریخ تولید 917 تدارک دیده شده، در تاریخ 14 می تا 15 سپتامبر سال جاری برگزار خواهد شد و البته قرار است نزدیک به ده دستگاه پورشه 917 بازسازی شده نیز در این نمایشگاه شرکت داشته باشند که قدرت آن‌ها مجموعا بالغ بر 7795 اسب‌بخار می‌شود.

آقای Achim Stejskal که سمت مدیریت موزه پورشه را بر عهده دارد دیدگاه شرکت پورشه نسبت به مدل‌های کلاسیک را نسبت به یک دهه پیش بسیار متفاوت ارزیابی کرده و درباره این نمایشگاه توضیح می‌دهد که پروسه بازسازی اولین نمونه‌های تولید شده از مدل 917 برای مسئولان بسیار مهم بوده تا به واسطه استفاده از قطعات اصلی، ارزش تاریخی این نمایشگاه حفظ شود.

مسئولان شرکت پورشه برگزاری این نمایشگاه را بسیار چالش‌برانگیز توصیف کرده‌اند زیرا کار بازسازی خودروها به خصوص اولین نمونه تولیدی 917 بسیار طاقت‌فرسا بوده است. بد نیست بدانید این خودروی خاص در طول سال‌های گذشته مورد دستکاری و تغییراتی قرار گرفته بوده است.

در سال 1970 میلادی و تنها یک سال پس از معرفی پورشه 917، این خودرو موفق به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات لمانز شد که تا آن زمان بالاترین مقام کسب شده در رقابت‌های اتومبیلرانی توسط شرکت پورشه بود. کسب این مقام افتخارآمیز در سال بعد نیز تکرار شد. در سال‌های پس از آن نیز شرکت پورشه با مدل‌های 917/10 و 917/30 که اکنون به پیشرانه توربو مجهز شده بودند، توانست در مسابقات مختلف در سراسر جهان به مقام قهرمانی دست یابد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها