کد خبر : 7638

عجیب ترین محصول نمایشگاه خودرو تهران

عجیب ترین محصول نمایشگاه خودرو تهران

سومین دوره از نمایشگاه خودروی تهران شروع شده و حضور اندک شرکت‌های خودروسازی از جذابیت آن کم کرده است. همین امر فرصت مناسبی شد برای یک خودروی جذاب و دست‌ساز ایرانی تا توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. این خودرو محصول شرکت آرش است.

به گزارش خودروتک، آرش B-One یک باگی اسپرت است که از پیشرانه تقویت شده 1.6 لیتری 4 سیلندر تندر 90 استفاده می‌کند.

قبل از هر چیز به شما باید بگوییم که این آرش، با آرشی که قبلاً به آن پرداختیم متفاوت است. آرش حاضر در نمایشگاه شرکتی مستقر در داخل کشور است که با مدیریت آقای آرش درویش ساخت خودروهای دست‌ساز اسپرت را هدف قرار داده‌اند.

اولین محصول آرش با نام BG-One یک باگی اسپرت است که ابعادی بزرگ‌تر از باگی‌های معمولی دارد - باگی عمدتاً به خودروهایی سبک وزن با قابلیت پیمایش مسیرهای آفرود گفته می‌شود - طراحی و مهندسی این خودرو در 10 ماه و ساخت آن کمتر از 5 ماه زمان برده است، با تلاش تیمی 10 نفره جهت  طراحی و ساخت.

تا جای ممکن طراحی با دقت انجام شده تا زمان ساخت نمونه اولیه به حداقل برسد. به همین خاطر مسئولین شرکت آرش همزمان با رونمایی آماده سفارش‌گیری هستند. سیستم تولید آرش BG-One به صورت کارگاهی است که توانایی تولید 20 دستگاه در سال بسته به تعداد سفارش را فراهم می‌کند.

آرش درویش مسئولیت طراحی و مهندسی شاسی به همراه همه متعلقات از جمله سیستم تعلیق را برعهده داشته است. سیستم تعلیق جلو از نوع Double Wishbone و سیستم تعلیق عقب از نوع Three Link Trailing Arm است. برای طراحی این بخش از شاسی خودرو آریل نوماد (Ariel Nomad) نیز الهام گرفته شده است. شاسی لوله‌ای آرش BG-one از جنس آلیاژ آهن است و در کنار وزن سبکش که از 200 کیلوگرم تجاوز نمی‌کند، ساختاری بسیار محکم دارد.

محسن خرسندی طراحی بدنه را عهده‌دار بوده است. در گفتگویی که با آقای خرسندی داشتیم در مورد طراحی آرش BG-One گفت: «من برای طراحی بدنه از Bionic design کمک گرفتم. بایونیک دیزاین یعنی طراحی به کمک الهام‌گیری از طبیعت. قوچ و صخره منبع الهام‌گیری من برای طراحی بدنه و لوگو بودند. سر و شاخ‌های قوچ در نمای جلوی خودرو و شکل کلی لوگو قابل رویت است، همچنین لوگو به نوعی نمای جلو آرش BG-One را تداعی می‌کند. در طراحی نمای جانبی هم از قوچ یا حیوان اهلی در حال دویدن الهام گرفتم.

وی در مورد جنس بدنه اولین محصول آرش اضافه کرد:  «بدنه‌ای که روی شاسی نصب می‌شود فایبرگلس است البته با سفارش مشتری از جنس فیبرکربن هم می‌تواند باشد.»

پیشرانه مورد استفاده در آرش BG-one همان پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر رنو است که با کد K4M شناخته می‌شود و در سینه تندر 90 می‌تپد. قدرت این پیشرانه به طور استاندارد 105 اسب‌بخار و گشتاورش 140 نیوتن‌متر است، البته با تقویت پیشرانه قابلیت آن فراهم شده تا جثه 800 کیلوگرمی خودرو در کمتر از 7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. اگر مشتری عملکرد بهتری بخواهد امکان نصب توربوشارژر بر روی پیشرانه نیز وجود دارد.

ارتفاع سواری آرش BG-One امکان پیمایش در مسیرهای آفرود را فراهم می‌کند. همچنین به لطف موقعیت قرارگیری پیشرانه و طراحی مناسب سیستم تعلیق قابلیت مانور بالایی دارد. از امکانات آن می‌توان به پروژکتور، وینچ و سیستم تنظیم فشار باد تایر اشاره کرد.

قیمت آرش به زودی اعلام خواهد شد و از آنجایی که یک خودروی تفریحی است پلاک نمی‌شود. مسئولین شرکت امیدوارند که در آینده پروژه‌های بزرگتری را آغاز کنند؛ به امید موفقیت این تیم جوان ایرانی.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها