کد خبر : 44765

قیمت احتمالی سایپا شاهین با موتور توربو تیبا

قیمت احتمالی سایپا شاهین با موتور توربو تیبا

پس از اعلام خبر توقف تولید پراید، این شرکت خودروساز، خودروهای «رهام» و تیبا را جایگزین پراید اعلام کرد. از آنجایی که تیبا از گذشته وارد بازار شده، کنجکاوی‌ها برایش کمتر بود اما برای «رُهام» (تغییر نام به شاهین) سؤال های زیادی وجود دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، «رهام» یا شاهین محصول جدید گروه خودروسازی سایپاست که مشخصات فنی آن هنوز نهایی نشده است. این خودرو در ابتدا قرار بود با پیشرانه برلیانس وارد بازار شود، اما در پی تحریم‌های اخیر صنعت خودروسازی کشور، احتمال استفاده از موتور تیبا برای این خودرو وجود دارد.

تولید انبوه این خودرو از سال آینده آغاز خواهد شد و شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرده است طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تولید 12 هزار دستگاه از این محصول را برای سال 99 خواهد داشت.

به گفته این شرکت خودروسازی قرار است تیراژ تولید «رهام» در سال 1401 به صد هزار دستگاه برسد، اما در تولید این خودرو مشکلاتی هم وجود دارد.

سایپا شاهین رهام

تولید خودرو «رهام» نیازمند سرمایه گذاری سنگینی است که باید دولت تسهیلات مناسب برای تولید این محصول در نظر بگیرد. به طور قطع تولید پراید در سال 99 متوقف خواهد شد که احتمال دارد در قدم اول خودرو‌های جایگزین پراید با ظرفیت پایین تری تولید شوند.

قیمت احتمالی برای سایپا شاهین براساس شرایط پیش فروش خوردو سایپا، برابر با 80 میلیون تومان اعلام شده است که به معنای قیمت حدودا 160 میلونی این خودرو خواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها