کد خبر : 33351

نگاهی به‌ پرفروش ترین هاچ‌بک‌های خوبازار ایران

نگاهی به‌ پرفروش ترین هاچ‌بک‌های خوبازار ایران

هاچ‌بک‌ها یکی از محبوب‌ترین مدل‌های خودرو در دنیا هستند؛ این ماشین‌های جمع‌وجور به‌عنوان خودروهای شهری برای رانندگی در مسیرهای پرترافیک و پرپیج‌وخم و پارک راحت در خیابان‌های شلوغ جان می‌دهند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا ، از دیگر مزایای این خودروها که باعث شده در سرلیست محبوب‌ترین‌ها قرار گیرند، وزن کم آنهاست که باعث شتاب بسیار بالاتر در رانندگی می‌شود. علاوه بر این‌ امتیازات، مصرف سوخت پایین آنها هم باعث شده خودروهای هاچ‌بک به‌عنوان خودروهای اقتصادی در جوامع مختلف شناخته شوند. اگر قصد خرید یک خودرو هاچ‌بک را دارید گزارش پیش‌رو را از دست ندهید.

خودروهای هاچ‌بک ظاهر خاص به خودشان را دارند؛ طراحی نمای عقب این مدل خودروها با سایر مدل‌ها متفاوت است و به اعتقاد بسیاری از مشتریان و هواخواهان این ویژگی هاچ‌بک‌ها، شخصیت خاصی به آنها می‌بخشد. امروزه ماشین‌های هاچ‌بک طرفداران زیادی در اقصی مختلف دنیا دارند که البته عمده طرفداران آن‌ها از میان نسل جوان‌اند.

از سوی دیگر خودروهای نوع هاچ‌بک به‌دلیل ویژگی‌هایی همچون جمع‌وجوری و اشغال فضای کم، خودرویی مناسب برای استفاده روزمره شهروندان امروزی که عموما در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند به‌شمار می‌روند. با داشتن یک خودرو هاچ‌بک دیگر نگران پیدا کردن یک جای پارک وسیع در شهر نخواهید بود و به‌راحتی می‌توانید مکانی برای پارک کردن در شلوغی‌های شهر پیدا کنید.

حال اگر بخواهیم وضعیت این خودروها را در ایران مورد بررسی قرار دهیم، ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که تا پایان سال ۹۶ هاچ‌بک‌های برندهای معروف کره‌ای و ژاپنی مانند هیوندا و میتسوبیشی قیمت متعادلی داشتند و افراد بیشتری توان خرید این خودروها را داشتند. اما از اوایل سال ۹۷ با وجود تورم‌ و افزایش نرخ دلار، قیمت این مدل خودروها ناگهان به‌شدت افزایش یافت و به‌طبع تعداد افرادی که قدرت خرید این خودروها را داشتند هم کمتر شد.

به‌همین دلیل بازار خودروهای هاچ‌بک عموما به دست چینی‌ها سپرده شد. در حال حاضر سهم بزرگی از خودروهای هاچ بک اقتصادی در ایران متعلق به برندهای چینی است. در ادامه این گزارش قصد داریم هفت خودرو هاچ‌بک محبوب در بازار ایران را معرفی کنیم.

ارزان‌ترین هاچ‌بک گروه

تیبا ۲ یا مدل هاچ بک خودروی تیبا از محصولات شرکت سایپا است. این خودرو به دلیل قیمت مناسب توانسته محبوبیت زیادی در بین اقشار مختلف جامعه و از جمله جوانان به دست آورد. تیبا ۲ ظاهری ساده و قدیمی دارد و نمی‌توان جذابیت یا خصوصیت خاصی را در آن مورد اشاره قرار داد. اما خودروی مناسب و کاربردی برای انجام امور روزمره درون‌شهری محسوب می‌شود. این خودرو دارای موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپه با حجم ۱۵۰۳ سی سی است. این موتور می‌تواند حدأکثر قدرت ۱۸۷ اسب بخار و حدأکثر گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر را تولید کند. شرکت سایپا تجهیزاتی از قبیل آینه‌های جانبی برقی، بالابرهای برقی شیشه‌های عقب، ریموت کنترل، تهویه خودکار و رینگ آلومینیومی را به عنوان آپشن‌های سفارشی این خودرو تعیین کرده است که با پرداخت هزینه‌های بیشتر می‌توانید آنها را تهیه کنید.

خوش‌فروش‌ترین هاچ‌بک

هاچ‌بک پژو ۲۰۶ یکی از خودروهای محبوب بازار ایران است؛ این خودرو در میان نسل جوان محبوبیت بالایی دارد. گرایش جوانان ایرانی به این خودرو به دلیل کیفیت بالاتر و ظاهر زیباتر آن نسبت به خودروهایی مانند پراید و تیبا است. طول این خودرو ۳۸۳۵ میلیمتر و عرض آن ۱۶۵۲ میلیمتر است که همانطور که انتظار می‌رود فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. خودرو ۲۰۶ تیپ دو از موتور TU۳A با حجم ۱۳۶۰ سی سی استفاده می‌کند. حداکثر توان این موتور ۸ سوپاپه ۷۵ اسب بخار و حدأکثر گشتاور آن ۱۱۸ نیوتن متر است. می‌توان پژو ۲۰۶ هاچ‌بک را به‌عنوان یکی از گزینه‌های مناسب و خوش‌فروش هاچ‌بک‌های ۱۰۰ میلیون تومانی طبقه‌بندی کرد.

۲۰۷ رقیب ۲۰۶

تولید پژو ۲۰۷ برای مدت ۴ سال در ایران متوقف شده بود، اما بالاخره در سال ۱۳۹۵ تولید این خودرو از سر گرفته شد. در دور جدید تولید پژو ۲۰۷ تجهیزات جدیدی از جمله صفحه نمایش لمسی، دوربین و سنسور عقب، لامپ‌های روشنایی در روز، کروز کنترل و … به آن اضافه شد. این خودرو هم از محبوبیت خاصی در بازار خودرو کشور برخوردار است و مشتریان زیادی در بین نسل جوان دارد. پژو ۲۰۷ از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم ۱۵۸۷ سی سی استفاده می‌کند. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت خروجی ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور خروجی ۱۴۲ نیوتن متر را تولید کند. به این ترتیب قادر است حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت را تولید و در مدت زمان کمتر از ۱۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برسد. اما با افزایش غیر معقول قیمت خودرو در ایران امروزه باید خودرو ۲۰۷ را در میان خودروهای بالای ۱۰۰ میلیون طبقه‌بندی کرد.

رنو ساندرو

یکی دیگر از هاچ‌بک‌های محبوب بازار، رنو ساندرو است. این خودرو برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ به ایران وارد شد. ساندرو محصول مشترک شرکت فرانسوی رنو و زیرمجموعه رومانیایی آن (به‌نام داچیا) است، به‌همین دلیل در اروپا به‌نام داچیا ساندرو شناخته می‌شود. ساندرو مانند سایر محصولات رنو در ایران فروش خوبی داشته است. موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه این خودرو دارای حداکثر قدرت خروجی ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر است. حداکثر سرعت ساندرو ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است و شتاب گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در در مدت زمان کمتر از ۱۲ ثانیه انجام می‌دهد.

پیکانتو شیک

کیا پیکانتو، محصول شرکت کیا موتورز کره‌جنوبی است. این خودرو از ظاهری متفاوت و مدرن برخوردار است. چراغ‌های بزرگ نمای جلو خودرو و هماهنگی کاملی با خطوط کمانی و تیز روی کاپوت و سپر خودرو دارند. طراحی خشن و تهاجمی این خودرو نظر هر جوان ایرانی را جلب می‌کند. از تجهیزات و امکانات رفاهی پیکانتو می‌توان به صندلی‌های تاشوی عقب، سانروف، امکانات تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، سیستم کمکی آغاز حرکت در سربالایی و ۶ کیسه هوا اشاره کرد. موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه این خودرو دارای حجم ۱۲۴۸ سی سی است. این موتور می‌تواند حدأکثر قدرت ۸۵ اسب بخار و حدأکثر گستاور ۱۲۱ نیوتن متر را تولید کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیا در ۱۱ ثانیه انجام می‌گیرد و حدأکثر سرعت آن ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت است.

کوچکترین عضو چینی‌ها

این خودرو کوچک‌ترین عضو خانواده خودروهای چینی ام‌جی است. نمای خارجی این خودرو ساده، ولی در عین حال جذاب به نظر می‌رسد. ام‌جی ۳ هم در میان هاچ‌بک‌های محبوب موجود در بازار کشور است. سادگی و جذابیت طراحی خارجی و امکانات کابین این خودرو موجب محبوبیت آن در میان نسل جوان کشور شده است. از تجهیزات و امکانات رفاهی این خودرو چینی می‌توان به سانروف، استریو مجهر به ۶ بلندگو، ۶ کیسه هوا، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، تنظیم دستی صندلی راننده به ۶ روش و صندلی سرنشین جلو به ۴ روش و صندلی‌های اسپرت ضد لغزش اشاره کرد. ام جی ۳ از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم ۱۴۹۸ سی سی استفاده می‌کند. حداکثر قدرت موتور این خودرو ۱۰۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۳۵ نیوتن متر. به این ترتیب ام‌جی می‌تواند در مدت زمان کمتر از ۱۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برسد و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را برای سرنشینان آن به ارمغان بیاورد.

ام‌وی‌ام ۳۱۵

یکی دیگر از هاچ بک‌های محبوب بازارهای خودرو ایران، ام وی ام ۳۱۵ است. این خودرو دارای ظاهری زیبا و امروزی است. چراغ‌های بزرگ جلو و خطوط تیز آن، که از پایان چراغ‌ها جلو تا چراغ‌های عقب خودرو امتداد دارند، ظاهری تهاجمی به خودرو داده است. این خودرو نسبت به رقبای خود کابینی نسبتاً بزرگ‌تر و جادارتر دارد و امکاناتی از قبیل سیستم مدیریت پیمایش (نمایش مسافت طی شده، مصرف بنزین و …) و صفحه نمایش، آن را متمایز کرده است. ام وی ام ۳۱۵ از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه استفاده می‌کند و حجم آن ۱۴۹۷ سی سی است. حدأکثر قدرت موتور این خودرو ۱۰۹ اسب بخار و حدأکثر گشتاور آن ۱۴۰ نیوتن متر است. به این ترتیب می‌تواند تا حدأکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد. فاصله محورهای خودرو ۲۵۲۷ میلیمتر است و خودروی مناسب برای استفاده‌های روزمره محسوب می‌شود. این خودرو همچنین از استاندارد آلایندگی یورو ۵ پیروی می‌کند که از این نظر نسبت به بسیاری از رقبای خود پیشرفته‌تر است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها