کد خبر : 20469

راهنمای خرید پژو 206 دست دوم

راهنمای خرید پژو 206 دست دوم

راهنمای خرید پژو 206 دست دوم در بازار امروز بیشتر از هر چیزی نیاز کاربران می‌باشد.

به گزارش خودروتک ، در سری مقالات راهنمایی و مشاوره خرید خودروهای دست دوم ، این بار قصد ارائه نکات خرید پژو 206 دست دوم داشته و این خودروی محبوب جاده‌های ایرانی را از نزدیک بررسی خواهیم کرد.

با ما همراه شوید تا علاوه بر نکات مهم  خرید پژو 206 دست دوم، ارزش خرید این محصول فرانسوی‌الاصل را نیز موشکافی کرده و به یک نتیجه گیری مفید و جامع دست یابیم.

 

پژو ۲۰۶ همیشه در قلب ایرانی‌ها

راهنمای خرید 206 دست دوم

 

پژو 206 که ماهیت اصلی آن به کشور فرانسه و شرکت معروف پژو باز می‌گردد، یکی از محبوب‌ترین اتومبیل‌های خاک ایران بوده و تیپ ۵ پژو 206 همچنان از نظر بسیاری خریداران، بهترین خودروی موجود در کشورمان است.

پژو 206 از همان سال‌های ابتدایی ورود خود به ایران محبوبیت بالایی به دست آورده و به دلیل ارائه سواری بسیار مناسب و کیفیت ساخت قابل قبول‌اش، رضایت خریداران بسیاری را نیز به خود جلب کرد. اما در حال حاضر قطعات یدکی این خودرو دیگر از فرانسه وارد نشده و با محصولات چینی و ایرانی جایگزین شده‌اند. لذا حذف و حدیث‌های بسیاری برای خرید پژو 206 دست دوم به وجود آمده و ما نیز به همین مسئله یعنی خرید پژو 206 دست دوم  خواهیم پرداخت.

پژو 206 مدل زیر ۹۲ فرانسوی را بخریم؟

راهنمای خرید 206 دست دوم

 

همان‌طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد، قطعات پژو 206 دیگر از فرانسه به ایران وارد نشده و با محصولات چینی و ایرانی جایگزین شده‌اند؛ از همین روی عده بسیاری معتقدند که خرید مدل‌های تولید شده پیش از سال ۹۲ (قبل از قطع واردات قطعات اصلی فرانسوی) کار عاقلانه‌ای بوده و اگر مطمئن باشید که قطعات موجود در خودروی دست دوم مد نظرتان اصل است، نتایج بهتری نیز دریافت خواهید کرد.

در واقع شما برای خرید پژو 206 دست دوم علاوه بر بررسی سلامت قطعات و تعویض‌های احتمالی رخ داده در این بخش، می‌بایست به اصل بودن یا نبودن آن‌ها نیز توجه کرده و برای داشتن بهترین انتخاب در خرید پژو 206 دست دوم، از فرانسوی بودن قطعات سازنده اتومبیل مورد نظر اطمینان حاصل نمایید.

اگر قصد خرید پژو 206 دست دوم رو دارید این آمار که از کارشناسی خودرو بدست امده را جدی بگیرید.

اگر پژو 206 کارکرده تصادفی باشد و شما ندانید چه؟

یکی از انتقادات وارده به پژو 206 طراحی آسیب پذیر آن بوده و به خاطر همین طراحی و ابعاد ناموزون ۲۰۶ استعداد بالایی در تصادفات جزئی و ساییدگی‌های جانبی دارد. اما شما در خرید پژو 206 کارکرده می‌بایست دقت کامل را داشته و جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و کلاهبرداری، کلیه بخش‌های بدنه را برای یافتن رنگ‌خوردگی، صافکاری و … بررسی نمایید.

خرید پژو 206 کارکرده از این نظر دارای ریسک‌هایی بوده و از آن‌جایی که متاسفانه درصد بالایی از فروشندگان، نکاتی از این دست را به خریداران اطلاع نمی‌دهند، احتمال زیان مالی نیز در خرید پژو 206 دست دوم بالاست.

 پژو 206 دکتر‌ها نیز از استهلاک در امان نیست!

راهنمای خرید 206 کارکرده

 

از دیگر نکات مهم در خرید پژو 206 دست دوم، بررسی میزان استهلاک خودروی مورد نظر است. متاسفانه به دلیل بالا بودن میزان استهلاک پذیری پژو 206، ریسک خریدهای ناموفق نیز بالا رفته و خرید پژو 206 دست دوم بعضی اوقات مخارج هنگفتی را روی دست خریدار می‌گذارد.  بنابراین لازم است پیش از خرید پژو 206 دست دوم، کلیه بخش‌های استهلاک پذیر آن را بررسی کرده و حرف‌های دلالان یا فروشندگان را بدون آزمون و اطمینان قبول نکنید.

منتقدان معتقدند پژو 206 مشکل استهلاک پذیری داشته و حتی اگر صاحبان‌اش از آن برای مدت کوتاه و به شکل سبکی نیز استفاده کرده باشند، از بروز این مسئله جلوگیری نخواهد شد. به عبارت دیگر، شما در خرید پژو 206 دست دوم نباید تحت تاثیر ضرب‌المثل قدیمی‌و معروف: «صاحب این ماشین دکتر بوده و تنها از مطب به خانه و از خانه به مطب رانندگی می‌کرده است» قرار بگیرید؛ چرا که نگه داشتن پژو 206 داخل محفظه شیشه‌ای نیز چیزی از استهلاک آن نکاسته و تنها گذر زمان برای مستهلک شدن این خودرو کافی است.

گیربکس پژو 206 گیر دارد

راهنمای خرید پژو 206 کارکرده

 

از نکات مهم دیگری که شما می‌بایست در خرید پژو 206 دست دوم به یاد داشته باشید، بررسی گیربکس یا همان جعبه دنده این خودرو است. به دلیل کیفیت ساخت نامناسب برخی مدل‌ها و نحوه جایگیری و عملکرد گیربکس در پژو 206، علی‌الخصوص تیپ ۶، مشکلات عدیده‌ای قابل انتظار بوده و در آینده هزینه‌های سنگینی را برای خریدار به وجود می‌آورد.

البته اندکی هزینه برای تعمیر و تعویض قطعات یک خودروی دست دوم امر غیر معمولی نبوده و در خرید پژو 206 دست دوم نیز می‌توان توقع برخی مخارج بازسازی و نوسازی را داشت، اما اگر به مسائلی چون گیربکس توجه نکرده و خرید پژو 206 دست دوم تان را به شکل کورکورانه‌ای انجام دهید، مخارج مذکور کمرشکن شده و شما را از خرید پژو 206 دست دوم پشیمان خواهد کرد!

حواستان به قانون ۵ سال عمر مفید پژو 206 کارکرده باشد

حتما شنیده اید که میگویند عمر مفید پژو 206 پنج سال بوده و مدل‌هایی که بیشتر از پنج سال کار کرده باشند برای خرید مناسب نیستند؟ خب شما هم بهتر است در خرید پژو 206 دست دوم خود به این نکته توجه کرده و حتی‌الامکان از خرید نسخه‌های با عمر بالای پنج سال خودداری نمایید.

البته یافتن خودرویی که تمام آزمون‌های بالا را گذرانده و در نهایت نیز عمر کمتر از پنج سال داشته باشد کار آسانی نیست، ولی اگر هوشیار باشید و قبل از خرید پژو 206 دست دوم همه جوانب را بررسی کنید، از خریدتان راضی خواهید بود.

منبع: همراه مکانیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها