کد خبر : 10835

گران ترین خودروهای فروخته شده در حراجی Scottsdale 2019

گران ترین خودروهای فروخته شده در حراجی Scottsdale 2019

Scottsdale یکی از حراجی‌های معروف‌ فروش خودروهای کلاسیک در جهان است. امسال، چندین خودروِ کلاسیک خاص در این حراجی فروخته شدند که ۱۰ دستگاه از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

به گزارش خودروتک، خودروهای کلاسیک خاص و پرطرفدار معمولا قیمت ثابتی ندارند؛ بنابراین، نمی‌توان آن‌ها را با قیمت ثابت آگهی کرد و فروخت. این خودروها هر سال قیمت جدیدی پیدا می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل بهترین و پرسودترین روش فروش آن‌ها «حراجی» است. حراجی‌های بسیاری در جهان برای خودروهای کلاسیک وجود دارند که Scottsdale یکی از آن‌هاست. در حراجی Scottsdale سال ۲۰۱۹ نیز، خودروهای کلاسیک خاص بسیاری فروخته شدند که درادامه، ۱۰ مدل از خودروهای گران‌ فروخته‌شده در این حراجی را معرفی می‌کنیم.

۱. فراری 250 GT SWB کوپه‌ی مدل ۱۹۶۳

قیمت: ۷ میلیون و ۵۹۵ هزار دلار

1963 ferrari 250 gt swb coupe

این خودرو یکی از ۹۶ دستگاه مدل SWB برلینتا است که تولید شده‌اند. این مدل 250 GT SWB در وضعیت بسیار عالی و فراتر از انتظار قرار دارد. فراری 250 را باید یکی از خودروهای ارزشمند در تاریخ صنعت ایتالیا دانست و مدل SWB نیز گل سرسبد حراجی Scottsdale امسال بود. فراری 250 مجموعه‌ای از زیبایی و توانایی‌های حرکتی و ارزش نقدی است و همه‌ی این ویژگی‌ها را درحدکمال در خود دارد. همین مشخصه‌ها باعث شده کلکسیونرها به مدل 250 GT SWB بیشتر توجه کنند.

۲. فراری 250 GT Tdf کوپه‌ی مدل ۱۹۵۸

قیمت: ۵ میلیون و ۸۹۰ هزار دلار

1958 ferrari 250 gt tdf coupe

این خودرو نوزدهمین دستگاه از ۳۶ دستگاه مدل Single-Louver تور دوفرانس برلینتا است. این مدل در ابتدا به رنگ مشکی و سفید بوده و بین سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۰، در مسابقات اتومبیل‌رانی شرکت کرده است. بنابراین، این خودرو در مسابقات و رویداد‌های زیبایی در تاریخ موتور اسپرت حاضر بوده و همین کافی است تا قیمت حدودا ۶،۰۰۰،۰۰۰ دلاری آن توجیه شود.

۳. فراری 250 MM Spider مدل ۱۹۵۳

قیمت: ۵ میلیون و ۳۹۵ دلار

1953 ferrari 250 mm spider

فراری 250 اسپایدر یکی از خودروهای بسیار مهم در تاریخ صنعت خودرو است. این مدل یکی از ۱۲ دستگاه مدل Vignale Spider محسوب می‌شود که روی شاسی مدل افسانه‌ای 250 MM ساخته شده است. این خودرو که شاسی، موتور، جعبه‌دنده و اتاق آن تماما در حالت استاندارد قرار داشتند، به آمریکا برده خواهد شد.

۴. فراری 288 GTO کوپه‌ی مدل ۱۹۸۵

قیمت: ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار دلار

1985 ferrari 288 gto coupe

این خودرو کمتر از ۵،۰۰۰ کیلومتر، یعنی ۴،۶۶۰ کار کرده و در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد. فراری 288 GTO به‌تازگی کاملا سرویس‌ شده و آماده‌ی استفاده و رانندگی است. با چنین تعاریفی، جای تعجبی نیست که چرا به قیمتی بیش از ۳،۰۰۰،۰۰۰ دلار فروخته شده است.

۵. مازراتی A6G 2000 اسپایدر مدل ۱۹۵۱

قیمت: ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار دلار

1951 maserati a6g/2000 spyder

مازراتی A6G 2000 اسپایدر یکی از خودروهای خاص‌ و کمیاب‌ جهان است و در تمام دنیا، کلکسیونرها به‌دنبال چنین خودرویی هستند. این خودروِ روباز ایتالیایی به‌همراه تمامی مدارک اولیه‌ی خود فروخته شده که شامل برگه‌های اصلی فروش شرکت در سال ۱۹۵۱ هستند. حتی جعبه‌ابزار، ۶ عدد شمع اضافی و ۵ عدد چرخ با ابعاد ۴۰۰ در ۱۶ با لاستیک‌های پیرلی نیز به‌همراه این خودرو تحویل مالک جدید شده‌اند که همگی اصلی کارخانه است و در دهه‌ی ۱۹۵۰ ساخته شده‌اند.

۶. فراری 288 GTO کوپه‌ی مدل ۱۹۸۵

قیمت: ۲ میلیون و ۵۰۷ هزار دلار

1985 ferrari 288 gto coupe

این مدل اولین خودروِ تولید محدود فراری است که و تنها ۲۷۲ دستگاه از آن تولید شد. همراه این خودرو کتاب ارزشمند Ferrari Classiche Red Book نیز به مالک جدید تحویل داده شده است. پیشرانه‌ی ۲.۸۵۵ لیتری تمام آلومینیومی این خودرو از نوع V8 و مجهز به سیستم تویین‌توربو است و توان تولیدی آن به ۴۰۰ اسب‌بخار می‌رسد. این میزان قدرت برای خودرویی متعلق به دهه‌ی ۱۹۸۰ بسیار قدرتمند است.

۷. فورد GT Heritage کوپه‌ی مدل ۲۰۱۹

قیمت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار

Ford GT Heritage Edition

این مدل جدید برای ادای احترام به مدل قدیمی GT40 رنگ‌آمیزی کلاسیک ویژه‌ای دارد که با نام Gulf Racing شناخته می‌شود. این مدل اولین دستگاه از سری Heritage Edition فورد GT جدید به‌شمار می‌آید و به قیمت ۲،۵۰۰،۰۰۰ دلار فروخته شده است.

۸. تویوتا سوپرای کوپه‌ی مدل ۲۰۲۰

قیمت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار

2020 toyota supra

دیدن این تویوتا در این فهرست جای تعجب دارد؛ اما این اولین دستگاه ساخته‌شده از نسل جدید تویوتا سوپرا است و به‌جز رنگ خاصش، روی کاپوت آن نیز امضای مدیرعامل به‌چشم می‌خورد.

۹. فراری 330 GTS اسپایدر مدل ۱۹۶۷

قیمت ۲ میلیون و ۱۲ هزار دلار

1976 ferrari 330 gts spider

از این مدل فقط ۱۰۰ دستگاه تولید شده و این خودروِ شماره‌ی ۷۱ از بین آن‌هاست. وجود تنها ۱۰۰ دستگاه از 330 GTS آن را به مدل بسیار کمیاب تبدیل می‌کند. پیشرانه و جعبه‌دنده‌ی این خودرو همگی در حالت اولیه و استاندارد قرار دارند و فقط ۳۳،۷۵۰ کیلومتر کار کرده است.

۱۰. فراری 212 Europa کوپه‌ی مدل ۱۹۵۲

قیمت: ۱ میلیون و ۹۳۰ هزار دلار

1952 ferrari 212 europa coupe

این خودرو در نمایشگاه خودروِ پاریس ۱۹۵۲ و نمایشگاه خودروِ بروکسل ۱۹۵۳ در غرفه‌ی فراری قرار داشت. در همان سال، در مسابقه‌ی ۱،۰۰۰ کیلومتر نوربرگ‌رینگ در کلاس خود به مقام سوم دست پیدا کرد. این خودرو در سال ۲۰۱۲ در دپارتمان خودروهای کلاسیک فراری بازسازی شده است. در این خودرو، از پیشرانه‌ی V12 از نوع تک‌میل‌سوپاپ SOHC با حجم ۲،۵۶۳ سی‌سی استفاده شده است.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها