کد خبر : 81382

اولین خودرو اسپانیایی در راه بازار ایران / سئات ایبیزا یک هاچبک تند و تیز + عکس

اولین خودرو اسپانیایی در راه بازار ایران / سئات ایبیزا یک هاچبک تند و تیز + عکس

در روزهای اخیر نام خودروهای وارداتی به صورت غیررسمی در محافل خودرویی مطرح می شود. خودرو سئات یکی از این خودروها است که قرار است در دور جدید واردات خودرو چرخ هایش خیابان های ما را لمس کند. مدلی از سئات که برای عرضه در ایران در نظر گرفته شده خودرو سئات ایبیزا است. یک خودرو هاچبک که با همکاری فولکس واگن ساخته شده است.

به گزارش خودروتک، سئات ایبیزا که گفته می شود وارد ایران خواهد شد در حال حاضر پرفروش ترین محصول این خودروساز اسپانیایی است که که نسل پنجم آن اکنون روی خط تولید قرار دارد. سئات ایبیزا از سال 1984 عرضه شده است.

سئات ایبیزا روی پلتفرم فولکس واگن گلف ساخته شده است و از این نظر می توان گفت که یک پلتفرم بسیار قابل اطمینان دارد. مهمترین ویژگی که در منابع خودرویی خارجی در خصوص این هاچبک جمع و جور ذکر شده، هندلینگ بالای آن است.

نام سئات ایبیزا از یک شهر جزیره ای در اسپانیا به همین نام گرفته شده است. از نظر فنی سئات ایبیزا با طیف متنوعی از موتورها عرضه می شود که از یک لیتر سه سیلندر تا 1600 سی سی چهار سیلندر را در بر می گیرد. همه مدل ها هم دارای توربوشارژر هستند. البته یک موتور 2 لیتری هم روی این خودرو نصب می شود که ظاهرا فقط مختص مدل عرضه شده در بازار مکزیک است. موتور 1600 سی سی تنفس طبیعی سئات ایبیزا می تواند 104 اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین این خودرو در دو مدل دنده دستی و دنده اتومات عرضه می شود که گیربکس دستی آن خود در 2 مدل 5 و 6 سرعته بوده و مدل دنده اتومات آن 7 سرعته است.

در برخی منابع قیمت سئات ایبیزا زیر 10 هزار دلار ذکر شده است که به نظر اشتباه می آید. قیمت ارزانترین مدل یعنی مدل پایه سئات ایبیزا از 17 هزار دلار شروع می شود و به این ترتیب در ردیف خودروهای ارزان وارداتی قرار نخواهد گرفت.

سئات ایبیزا

سئات ایبیزا

سئات ایبیزا

سئات ایبیزا

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها