کد خبر : 77806

برند جدید چینی در راه بازار ایران / خودرو چینی سهول در راه ایران + عکس

برند جدید چینی در راه بازار ایران / خودرو چینی سهول در راه ایران + عکس

تنوع برندهای خودرویی در چین آنقدر زیاد است که شاید تا دهه ها بعد هم شاهد حضور اسم های جدید در بازار خودرو چینی ایران باشیم. خودرو سهول یکی از این برندها است که کرمان موتور قرار است مدلی از آن را در کشور عرضه کند.

به گزارش خودروتک، خودرو جدید چینی که قرار است پایش به این باز شود سهول A5 یا سهول A5 پلاس است. البته کسی در ایران این خودرو را با برند اصلی نخواهد دید و با برند کرمان موتور که KMC است عرضه خواهد شد و البته هنوز بین این 2 مدل از سهول A5 هم ظاهرا گزینه نهایی قطعی نشده است.

آشنایی با برند خودرو سهول

برند خودرویی سهول که سول هم نامیده می شود یک شرکت نوپا در صنعت خودرو چین است که در سال 2018 به صورت مشترک توسط خودروسازی جک و خودروسازی سئات اسپانیا تاسیس شد. اینکه در این شراکت های خودرویی بین چین و اروپا ، خودروسازان اروپایی کیفیت و ایمنی خود را به صنعت خودرو چین می آورند یا خودروسازان چینی تولید ارزان و سردستی را یاد اروپایی ها می دهند، مساله ای است که هنوز مشخص نشده، اما به هر حال این شراکت های در سال های اخیر رو به افزایش گذاشته است.

خودروهای جک با نام سول و سهول

شرکت خودروسازی جک از سال 2020 اقدام به عرضه برخی محصولاتش با برند سول کرد و در نهایت از سال 2021 نام سول به سهول تغییر یافت. به این ترتیب خودروسازی سهول فعلا مدل های اختصاصی خاصی ندارد و محصولاتش در بهترین حالت فیس لیفت و ارتقا یافته فنی خودروهای جک هستند.

سهول A5 یا سهول A5 پلاس

در میان خودروهای سهول محصولی که مورد توجه کرمان موتور قرار گرفته سهول A5 است. خودرویی که برای ما چندان غریبه نیست. این خودرو همان جک J7 است که چند سال قبل هم بحث عرضه آن در ایران با همین نام بود اما حالا قرار است با برند کی ام سی که برند اختصاصی کرمان موتور است به بازار بیاید.

این مدل از سهول دارای دو مدل A5 و A5 پلاس است که به فاصله کوتاهی از هم روانه بازار شدند. مهمترین تفاوت این دو خودرو در بدنه است. سهول A5 سدان و سهول A5 پلاس یک سدان لیفت بک است. اگر می خواهید بدانید خودرو لیفت بک کدام است، شما را به خودرو معروف زانتیا در ایران ارجاع می دهیم. در خودرو لیفت بک، صندوق عقب به اتاق خودرو راه داشته و درب صندوق عقب هر دو بخش را فرا می گیرد.

در میان این دو مدل از سهول خب باید قبول کرد که سهول A5 طراحی جذابتری داشته و همچنین کلاس لیفت بک در بازار خودرو ایران کلاسی جدید محسوب می شود که می تواند مشتری خود را به سمت سهول یا همان کی ام سی کرمان موتور جلب کند.

باز هم موتور تکراری 1500 سی سی توربو

هر دو مدل سهول A5 و A5 پلاس با موتور 1500 سی سی چهار سیلندر توربو به بازار عرضه می شوند. البته این بار دیگر پای خودروساز ایرانی در میان نیست که این مدل را انتخاب کند بلکه این دو خودرو تنها با همین یک موتور عرضه می شوند. با این تفاوت که موتور A5 دارای 150 اسب بخار قدرت است و موتور A5 پلاس با داشتن توربو قویتر می تواند تا 184 اسب بخار هم قدرت تولید کند.

عکس خودرو سهول A5

خودرو سهول A5 محصول کرمان موتور با نام کی ام سی A5 یا جک J7

خودرو سهول A5 محصول کرمان موتور با نام کی ام سی A5 یا جک J7

خودرو سهول A5 محصول کرمان موتور با نام کی ام سی A5 یا جک J7

عکس خودرو سهول A5 پلاس

خودرو سهول A5 پلاس محصول کرمان موتور با نام کی ام سی A5 پلاس

خودرو سهول A5 پلاس محصول کرمان موتور با نام کی ام سی A5 پلاس

خودرو سهول A5 پلاس محصول کرمان موتور با نام کی ام سی A5 پلاس

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها