کد خبر : 64103

رانا پلاس پانوراما گزینه ارتقا یافته برای جانشینی پژو 206 صندوقدار

رانا پلاس پانوراما گزینه ارتقا یافته برای جانشینی پژو 206 صندوقدار

ایران خودرو رفته رفته آماده عرضه یک محصول جدید از خانواده رانا می شود.

به گزارش خودروتک، خانواده خودرو رانا در حال تبدیل شدن به یک محصول اصلی در سبد محصولات رانا است. رانا که برای اولین بار با مدل 1391 به بازار آمد، محصول پروژه X12 است که براساس پلتفرم پژو 206 توسعه یافت و اکنون به نظر می رسد در حال گرفتن جای پژو 206 SD یا همان 206 صندوقدار است.

باتوجه به روند بسیار محدود عرضه پژو 206 SD از سوی ایران خودرو در یک سال اخیر به نظر می رسد که این شرکت در حال سوق دادن مخاطبان این محصول به سوی رانا است. از سوی دیگر با عرضه مدل های ارتقا یافته از این خودرو مانند رانا پلاس و اکنون رانا با سقف پانوراما یا سقف شیشه ای، جایگاه رانا در سبد محصولات ایران خودرو نیز در حال ارتقا است.

رانا پلاس پانوراما البته تنها از نظر ظاهری ارتقا نیافته و تغییرات فنی را هم به خود می بیند که مهمترین آنها مجهز شدن به گیربکس شش سرعته دستی است.

راناپلاس جدید ایران خودرو، دارای مشخصات فنی نظیر موتور  +TU۵ با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است. این موتور در مقایسه با موتور TU۵ به فناوری CVVT یا همان زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز است که علاوه بر بهبود میزان آلایندگی، قدرت و گشتاور آن را افزایش داده است.

از شاخصه‌های مهم خودروی رانا پلاس با سقف شیشه ای، می‌توان به گیربکس جدید و داخلی سازی شده آن اشاره کرد. این برای نخستین بار است که گیربکس شش دنده و خودروی سواری مجهز به این نوع گیربکس در کشور تولید و عرضه می‌شود. دنده ششم در گیربکس MT۶ موجب پایین نگاه داشتن دور موتور، کاهش مصرف سوخت، کاهش فشار روی موتور در سرعت‌های بالا و در نتیجه افزایش عمر پیشرانه می‌شود.

از مهم‌ترین تجهیزات خودروی رانا پلاس با گیربکس MT۶ و سقف شیشه ای، می‌توان به برخوردار بودن آن از فرمان برقی، کروز کنترل، مجموعه کنسول میانی بین دو صندلی و مجموعه کلید‌های شیشه بالابر در‌ها و آیینه برقی جدید، غربیلک فرمان با آرم کرومی به همراه کلید‌های کنترلی بر روی فرمان (MFC) اشاره کرد.

این خودرو مانند رانا پلاس فعلی، دارای امکانات و تجهیزات بازطراحی شده ای مانند مجموعه داشبورد، چراغ‌های جلو و عقب جدید، جلو پنجره طرح جدید، مجموعه صندلی‌ها با روکش جدید به همراه ایزوفیکس، دستگیره‌ها و زه‌های جانبی هم رنگ بدنه، آینه‌های جانبی جدید راهنمادار و سنسور دنده عقب است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها