کد خبر : 60408

2 خودرو از چری و سوییست در راه بازار ایران + عکس

2 خودرو از چری و سوییست در راه بازار ایران + عکس

امسال شاهد تنوع بیشتری در مدل های خودرو چینی در بازار کشور خواهیم بود. طبق آنچه قابل پیش بینی بود اکثر مدل ها نیز کراس اوور هستند که بازار خوبی در کشورمان دارند.

به گزارش خودروتک، نبود کراس اوور در سبد محصولات ایران خودرو و سایپا از یک سو و ممنوعیت واردات خودرو از سوی دیگر موجب شده تا سهم اصلی بازار خودروهای کراس اوور در دست مدل های چینی مونتاژ و تولید داخل باشد.

سال 99 چند مدل خودرو چینی جدید برای عرضه در بازار کشور معرفی شد و در همین ابتدای سال 1400 نیز اخبار حاکی از ورود مدل های دیگری به بازار هستند.

ورود برند جدید سوییست به ایران

شرکت خودروسازی سوییست یکی از نام هایی است که احتمالا بسیاری از مردم نام آن را برای اولین بار می شنوند. با این حال سوییست موتورز یکی از شرکت های خودروسازی نسبتا قدیمی در چین است که در سال 1995 تاسیس شده و خود زیر مجموعه شرکت خودروسازی CMC چین است. شرکت چاینا موتور کورپوریشن در سال 1969 تاسیس شده است.

آنگونه که شنیده می شود شرکت کارمانیا قصد دارد یک محصول از سوییست را در ایران عرضه کند. خودرو در نظر گرفته شده هم سوییست DX3 است. خودرو سوییست DX3 یک کراس اوور در سایز کامپکت است که در سال 2016 به تولید رسید و طراحی آن را شرکت مشهور ایتالیایی پینینفارینا به عهده داشته است.

سوییست DX3 به سبک و سیاق بسیاری از خودروهای چینی از موتور 1500 سی سی توربو بهره می برد که می تواند 158 اسب بخار قدرت تولید کند. این خودرو با گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می شود که گرانترین مدل آن 16 هزار دلار قیمت دارد.

خودرو سوییست DX3 در راه بازار ایران

خودرو سوییست DX3 در راه بازار ایران

ورود چری تیگو 8 پرو قطعی شد

یکی از خودروهایی که قرار است امسال به بازار ایران وارد شود لوکس ترین کراس اوور چری یعنی چری تیگو 8 پلاس است که در با پسوند پرو نیز شناخته می شود. این خودرو قرار است توسط مدیران خودرو به بازار عرضه شود.

چری تیگو 8 پرو یک فیس لیفت روی تیگو 8 است که ظاهر آن را به طور کامل تغییر داده است. این خودرو با دو موتور 1500 سی سی توربو و 1600 سی سی توربو عرضه می شود که به ترتیب 156 و 197 اسب بخار قدرت دارند.

فول ترین مدل این خودرو هم در بازار چین کمی بیش از 18 هزار دلار قیمت دارد.

چری تیگو 8 پرو در راه بازار ایران

چری تیگو 8 پرو در راه بازار ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها