کد خبر : 57756

جدیدترین مدل ارتقا یافته خودرو رانا تولید می شود + عکس

جدیدترین مدل ارتقا یافته خودرو رانا تولید می شود + عکس

ایران خودرو به زودی مدل جدیدی از رانا را با تغییرات ظاهری و فنی به بازار عرضه می کند.

به گزارش خودروتک، خودرو رانا در حال یک دگردیسی ظاهری و فنی است. قرار است به زودی رنا با سقف شیشه ای و گیربکس جدیدی تولید شود.

گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو شش دنده دستی است. همچنین سقف پانوراما نیز روی رانا نصب خواهد شد که ظاهر متفاوتی به آن می دهد.

حمیدرضا حاجی اسماعیلی، مدیر پروژه انطباق گیربکس شش سرعته بر روی محصولات ایران خودرو گفت: رانا با گیربکس شش دنده دستی و موتور +TU5 به‌زودی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

حاجی اسماعیلی با اشاره به مشخصات فنی و مزایای رانا پلاس با برخورداری از گیربکس شش سرعته دستی، عنوان کرد: مهم‌ترین مزیت این خودرو، افزایش شتاب، کاهش مصرف سوخت در سرعت‌های بالا و راحتی راننده در هنگام رانندگی است. کاهش استهلاک و صدای موتور به‌همراه ارتقای کیفیت تعویض دنده از دیگر مزایای این خودرو به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر این‌که رانا شش سرعته پانوراما نیز مانند ۲۰۷ پانوراما، از تمامی استانداردهای لازم پیش از تولید انبوه عبور کرده، از اعمال برخی تغییرات به موازات افزوده شدن سقف شیشه ای و گیربکس شش سرعته خبر داد و بیان کرد: با شروع تحریم ها و قطع همکاری شرکای خارجی، اراده ای در مجموعه به منظور ورود به حوزه طراحی گیربکس شکل گرفت و موجب شد تا جعبه دنده شش سرعته به مرحله تولید انبوه برسد.

رانا پانوراما​

رانا سقف شیشه ای رانا پانوراما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها