کد خبر : 51980

لوکس چینی در راه بازار ایران / مشخصات فنی و قیمت هونگچی H5

لوکس چینی در راه بازار ایران / مشخصات فنی و قیمت هونگچی H5

به نظر می رسد زمان آن رسیده تا پای خودروهای لوکس چینی نیز به بازار ایران باز شود. هونگژِی یا هونگچی H5 به زودی پرچمدار خودروهای لوکس چینی در بازار ایران خواهد شد.

به گزارش خودروتک، شرکت خودروسازی هونگچی یکی از قدیمی ترین خودروسازان چین است که در سال 1958 میلادی تاسیس شد و در حال حاضر زیر مجموعه گروه خودروسازی فاو است. خودروهای هونگچی در گذشته خودروهای لوکس برای استفاده مقامات عالی رتبه دولتی در چین بودند.

هونگچی H5 که زمزمه حضورش در بازار ایران به گوش می رسد از پلتفرم GJ مزدا استفاده می کند و شاید برایتان جالب باشد که با خودرو مزدا 6 معروف، پلتفرم مشترک دارد.

هونگچی H5 توسط شرکت مانیان خودرو تولید می شود که باتوجه به ترکیب سهامدارانش به نوعی زیرمجموعه تولیدی پرشیا خودرو خواهد بود.

مشخصات فنی هونگچی H5

خودرو هونگچی H5 در جدیدترین مدل خود دارای موتور چهار سیلندر 1800 سی سی است که با توربوشارژر تقویت شده است. خروجی قدرت این موتور 178 اسب بخار است. گشتاور تولیدی این موتور هم 250 نیوتن متر است. گیربکس آن نیز 6 سرعته اتوماتیک است.

قیمت هونگچی H5

هونگچی H5 در بازار چین در گرانترین تیپ قیمتی برابر با 195 هزار و 800 یوان دارد که حدودا 29 هزار دلار می شود. به این ترتیب بیراه نخواهد بود اگر این خودرو را در زمان عرضه به بازار در ردیف خودروهای میلیاردی بازار ایران به حساب آوریم.

هونگچی H5

هونگچی H5

هونگچی H5

هونگچی H5

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها