کد خبر : 51668

از کراس اوور بهمن دیگنیتی و قیمت آن چه می دانیم؟

از کراس اوور بهمن دیگنیتی و قیمت آن چه می دانیم؟

برای عرضه یک خودرو جدید در شرایط کنونی تولید خودرو در کشور که تحریم ها کار را دشوار کرده اند، انتخاب یک کراس اوور می تواند یک برگ برنده قطعی باشد. نه فقط در ایران که در همه بازارها خودروهای کراس اوور از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. بهمن موتور هم قرار است با خودرو کراس اوور دیگنیتی به پیست خودروسازی کشور بازگردد.

به گزارش خودروتک، دیگنیتی قرار است تا دو یا سه ماه دیگر عرضه شود و البته بهمن موتور هنوز به غیر از یک تیزر معرفی کوتاه مشخصات فنی و آپشن های این خودرو را به طور رسمی اعلام نکرده است.

اما ردگیری دیگنیتی در بازارهای دیگر می تواند ما را به برخی مشخصات فنی و آپشن های این خودرو برساند. البته دیگنیتی به نسبت آنچه در دیگر بازارها عرضه شده تغییراتی در طراحی دارد که آن را به کراس اووری منحصر به فرد برای بازار ایران تبدیل می کند.

طراحی دیگنیتی در ردیف کراس اوور کوپه قرار می گیرد. تا همین چند سال پیش کوپه فقط به خودروهای دو در شاسی کوتاه اطلاق می شد. اما آلمانی ها کوپه سدان و کراس اوور سدان را هم وارد فرهنگ خودرو جهان کردند. برای تشخیص سریع کراس اوور کوپه از نمای جانبی به آن نگاه کنید. کراس اوورهای کوپه طراحی ظاهری اسپرت و شیشه هایی کوتاه تر دارند و اغلب سقف آنها به سمت عقب شیب دارد. دیگنیتی اولین کراس اوور کوپه تولید داخل نیز به حساب می آید.

مشخصات فنی دیگنیتی

رواج توربوشارژر در سال های اخیر موجب شده که خودروسازان برای مدل های اقتصادی و حتی کلاس های بالاتر به سراغ موتورهای کم حجم مجهز به توربوشارژ بروند. چیزی که در دیگنیتی هم احتمالا خواهیم دید. یک موتور 1500 سی سی چهار سیلندر که توربو دارد و حدود 150 اسب بخار هم قدرت تولید می کند. قدرتی که برای یک کراس اوور دیفرانسیل جلو کافی به نظر می رسد. مصرف سوخت این خودرو نیز با توجه به توربو بودن آن احتمالا در 8 لیتر یا کمی کمتر در هر 100 کیلومتر ترکیبی خواهد بود.

دیگنیتی در بازارهای دیگر با دو گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می شود. گیربکس دستی پنج دنده بوده و گیربکس اتوماتیک هم بنا بر مد این روزها CVT است. احتمال دارد هر دو مدل در بازار ایران عرضه شوند اما اگر بهمن موتور بنا بر عرضه تنها یک مدل داشته باشد، قابل پیش بینی است که دیگنیتی با گیربکس اتوماتیک به بازار بیاید.

آپشن ها و امکانات دیگنیتی

از امکانات و آپشن های دیگنیتی نیز رسما چیزی اعلام نشده اما بهمن موتور قبلا در خودرو هاوال H2 نشان داد که در ارائه آپشن ها گشاده دست عمل می کند. اتفاقی که احتمالا در مورد دیگنیتی نیز رخ خواهد داد.

علاوه بر آپشن های معمول مانند صندلی برقی راننده و گرم کن صندلی، احتمالا دیگنیتی با مجوعه ای از رادارهای نقطه کور و تشخیص فاصله عرضه خواهد شد. همچنین دوربین 360 درجه نیز در آن خواهیم دید. ترمز پارک برقی، سیستم مولتی مدیای کامل و نورپردازی دیگر آپشن های این خودرو هستند.

قیمت دیگنیتی

در میان تمام مسائل مربوط به عرضه یک خودرو جدید در بازار، با توجه به شرایط حاکم بر بازار خودرو، ردگیری قیمت دیگنیتی دشوارترین کار ممکن است. در ماه های اخیر قیمت خودروهای چینی که نزدیک ترین خویشاوندان دیگنیتی به حساب می آیند، در نمایندگی ها افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. از سوی دیگر نرخ تورم بخشی تولید خودرو و نرخ ارز نیز در زمان عرضه این خودرو بسیار مهم است. با در نظر گرفتن مجموعه این عوامل به نظر می رسد قیمت دیگنیتی از 700 میلیون تومان کمتر نباشد.

اولین تیزر خودرو کراس اوور دیگنیتی بهمن موتور

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها