کد خبر : 49581

با کارمانیا ek1 اولین خودرو برقی بازار ایران آشنا شوید / عکس و مشخصات فنی

با کارمانیا ek1 اولین خودرو برقی بازار ایران آشنا شوید / عکس و مشخصات فنی

قرعه ورود اولین خودرو الکتریکی یا همان خودرو برقی به بازار ایران به نام خودرو چینی سودا SA01 افتاده است. البته تحت برند کارمانیا و با نام کارمانیا eK1 .

به گزارش خودروتک، بازار خودرو کشور در آستانه یک نقطه عطف جدید به سر می برد. خودروهای الکتریکی سال هاست که در گوشه و کنار جهان به حرکت درآمده اند اما تاکنون پایشان به بازار خودرو کشور ما باز نشده است. اتفاقی که قرار است با خودرو برقی کارمانیا ek1 رخ دهد.

شاید مهمترین نکته در مورد خودرو برقی کارمانیا ek1 پیش از هر چیز این باشد که این خودرو مجوز عرضه در بازار آلمان را نیز کسب کرده و با نام سودا SA01 وارد این بازار شده است.

در مورد مشخصات فنی خودرو برقی کارمانیا ek1 در وهله اول باید به موتور آن اشاره کرد که می تواند 107 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید کند. حداکثر سرعت چرخش موتور الکتریکی خودرو کارمانیا 9 هزار دور در دقیقه است. بر اساس اعلام رسمی کارمانیا، مصرف توان‌الکتریکی این موتور برقی 15.5کیلووات در هر 100 کیلومتر خواهد بود. این موتور به طور مستقیم روی محور چرخ های جلو قرار گرفته است. 

مهمترین سوال شاید در مورد خودروهای الکتریکی این باشد که با هر بار شارژ چه مسافتی را می توان با آن پیمود؟

خودرو برقی کارمانیا ek1 با هر بار شارژ کامل باتری توانایی طی کردن 305 کیلومتر در مسیرهای ‌شهری و 370 کیلومتر در مسیرهای جاده ای و خارج از شهر را دارد. حداکثر سرعت خودرو برقی کارمانیا ek1 نیز 130 کیلومتر در ساعت است.

 

خودرو برقی کارمانیا ek1 خودرو الکتریکی

خودرو برقی کارمانیا ek1 خودرو الکتریکی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها