کد خبر : 40024

خودرو کراس اوور چینی جدید در راه بازار ایران (عکس)

خودرو کراس اوور چینی جدید در راه بازار ایران (عکس)

خودروهای کراس اوور اکنون به یک برگ برنده در سبد خودروسازان جهان تبدیل شده اند. استقبال کراس اوورها آنقدر زیاد بوده که خودروسازانی همچون لامبورگینی را هم وسوسه کرده تا وارد این بخش از بازار خودرو شوند. در ایران نیز بازار کراس اوورها سکه است و ترجیح بسیاری خرید یک کراس اوور چینی است تا یک سدان مثلا کره ای!

به گزارش خودروتک، در ایران بازار کراس اوورها را باید به دو بخش اصلی کره ای و چینی تقسیم کرد. کراس اوورهای کره ای در یکی دو سال اخیر تحت تاثیر افزایش نرخ ارز و ممنوعیت واردات خودرو به شدت گران شده و از دسترس بسیاری از خریداران خارج هستند. قیمت کراس اوورهای چینی هم اگر چه افزایش یافته اما هنوز بخشی از خریداران می توانند به سراغ آنها بروند. به خصوص که معمولا فروش اقساطی نیز برای این خودروها اعلام می شود.

شرکت تولید کننده خودروهای جک قرار است یک کراس اوور جدید را به بازار ایران عرضه کند. 2 خودرو کراس جک S3 و S5 در گذشته توانستند سطح اعتماد نسبی خریداران را جلب کنند و حالا نوبت به جک S7 رسیده تا بخت خود را بیازماید. این خودرو قرار بود در سال 97 روند عرضه اش آغاز شود. اما تحولات صنعت خودرو ایران به گونه ای رقم خورد که به نظر می رسد این اتفاق در سال 99 رخ دهد.

جک S7 به عنوان بزرگترین کراس اوور جک محسوب شده و از چندی پیش نسخه هایی برای تست و تطبیق‌پذیری با شرایط آب و هوایی ایران پا به جاده‌های ایران گذاشته است.

مشخصات فنی جک S7

جک S7

جک اس۷ ، در بازار جهانی از دو پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ و ۲۰۰۰ سی سی توربوشارژ بهره‌مند است. با توجه اخبار واصله این کراس اوور هفت نفره، با موتور ۲۰۰۰ سی سی از نوع توربوشارژ به خط تولید کرمان موتور قدم خواهد گذاشت. این موتور متصل به گیربکس ۶ سرعته از نوع دوکلاچه بوده و توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار، قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر، گشتاور را دارد. همچنین به احتمال زیاد این کراس اوور چینی، تک دیفرانسیل بوده و از سامانه چهار چرخ متحرک بهره‌مند نخواهد بود.

جک پس از رونمایی S۷ در سال ۲۰۱۷، تغییرات کوچکی را بر روی این خودرو اضافه کرد. از جمله این تغییرات می‌توان به جلو پنجره، مه شکن جلو و … اشاره کرد.

مشخصات فنی جک S7

جک S7

از لحاظ امکانات، جک S۷ توانایی دریافت عنوان پرآپشن‌ترین کراس اوور مونتاژی در ایران را دارد.

از جمله امکانات این خودرو میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

– گرمکن و سردکن صندلی‌ها جلو

دوربین ۳۶۰ درجه

– دارای صندلی‌ها ردیف سوم

– سقف پانورامیک

– جک برقی صندوق عقب

– سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای

– رادار نقطه کور

– رادار بین خطوط

– کروز کنترل هوشمند

– رادار پیشگیری از تصادف

– صندلی‌های برقی جلو

– دارای ۶ ایربگ

– سیستم کنترل پایداری

– هد آپ دیسپلی

اما مهم‌ترین ویژگی جک اس۷ نسبت به رقبا داشتن رادار و سامانه‌های کمکی راننده است. البته رادارهای به کار رفته در این خودرو، فقط در نمونه فول وجود داشته و در سایر تیپ‌ها در کشور چین، مشاهده نشده است. حال باید دید که نگاه مشتریان به این خودرو پس از رونمایی و عرضه به بازار، چگونه خواهد بود.

جک S7

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها