کد خبر : 3520

اولین سری شاسی بلندهای رولزرویس به دست مشتریان انگلیسی رسید

اولین سری شاسی بلندهای رولزرویس به دست مشتریان انگلیسی رسید

کالینان یکی از مدل‌هایی است که توقع تولید آن را سال‌ها از رولزرویس داشتیم. به عبارتی بیشترین انتظار که در چند دهه اخیر از رولزرویس داشتیم با این مدل برآورده شد.

به گزارش خودروتک، اولین محموله کالینان، اولین شاسی‌بلند رولزوریس، شامل 8 دستگاه به نمایندگی‌های انگلیس و اسکاتلند اعزام شد.  حالا با شروع تولید این مدل، آروزی مشتریان هواخواه آن برآورده می‌شود. چندی پیش خودروساز بریتانیایی 8 مدل اولیه از این شاسی‌بلند لوکس را به صاحبان جدیدش در بریتانیا تحویل داد. سری اول کارخانه گودوود را ترک کردند و عازم نمایندگی‌های فروش شدند. این نمایندگی‌ها «لندن»، «لیدز»، «منچستر»، «بیرمنگام»، «بریستول»، «اسکس» و «سانینگدیل» در انگلستان و دیگری در «ادینبرو» اسکاتلند قرار دارند.

«جولیان جنکینز» مدیر منطقه‌ای رولزرویس می‌گوید: «واکنش صاحب‌نظران و رسانه‌های برجسته جهانی به کالینان جدید صراحتاً مثبت بوده است. من نیز از این بابت بسیار خوشحالم که از امروز، مشتریان آینده‌نگر، فرصتی خواهند داشت تا تجربه‌ای از این خودروی بی‌نظیر را در نمایشگاه‌های محلی رولزرویس کسب کنند.»

بنابراین، فصل جدیدی برای بااعتبارترین خودروسازی که تا کنون بوده است آغاز می‌شود. خودروسازی که تا پیش از این به تولید خودروهای مسافری متعارف مثل سدان، کوپه و کانورتیبل و البته لوکس‌ترین آن ها در بازار مشغول بود. کالینان نه تنها اولین شاسی‌بلند شرکت است، بلکه اولین مدل تمام چرخ محرک رولزرویس است که راه‌ را برای مدل‌های بعدی هموار می‌کند.

کالینان براساس پلتفرم نسل هشتم لیموزین فانتوم است، که بزرگ‌تر از بسیاری دیگر از شاسی‌بلندهاست. کالینان ارتفاع یک متر و 83 سانتی‌متری و پهنای 2 متر و 16 سانتی‌متری دارد. طول آن 5 متر و 34 سانتی‌متر و وزن آن 2600 کیلوگرم است.

قدرت حرکت آن در هر مدلی که باشد، از همان پیشرانه 6.75 لیتری توین توربو V12 بهره می‌برد. یک جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار قدرت 563 اسب‌بخاری و گشتاوری 850 نیوتن‌متری را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها