کد خبر : 9696

سوپراسپرت جدید TVR شاید وقتی دیگر

سوپراسپرت جدید TVR شاید وقتی دیگر

براساس گزارش نشریه آلمانی AutoRAI، ورود TVR Griffith به زمانی نامعلوم در اوایل یا اواسط سال 2020 موکول شده است.

به گزارش خودروتک، به دلیل قوانین خاص اروپا درمورد قوانین مالی شرکت‌های حاضر در این قاره، عرضه TVR گریفیت تا اواسط سال 2020 به تعویق افتاد..

آقای Paul Thompson که یکی از مدیران شرکت TVR است، در این مورد اظهار کرده که تاریخ عرضه این خودرو به دلیل قوانین خاص اروپا درمورد قوانین مالی شرکت‌های حاضر در این قاره، به تعویق افتاده است. یکی از دلایل بروز تاخیر در فعالیت این شرکت را می‌توان مالکیت سه درصد از سهام TVR توسط دولت محلی ولز دانست. این شرکت ابتدا باید تجهیزات خود در کارخانه واقع در جنوب ولز را نوسازی کند تا پس از آن قادر به ارسال خودروی ساخت خود به بازارها باشد.

آقای تامپسون صراحتاً بیان کرده که کار شروع تولید خودرو بیش از آنچه پیش از این تصور می‌شده زمان‌بر خواهد بود و قوانین اتحادیه اروپا نقش مهمی در تاخیر پیش آمده ایفا می‌کند. ایشان اضافه کرده که هدف‌گذاری جدید این شرکت برای ورود به بازار خودرو اکنون روی سال 2020 قرار گرفته است.

شرکت TVR مدل گریفیت (Griffith) را در سپتامبر سال 2017 معرفی کرد و امیدوار بود بتواند در اوایل سال 2019 فروش عمومی آن را آغاز نماید.

هرچند شاید صبر برخی علاقمندان برند TVR از تاخیر پیش آمده در تولید به سر آمده باشد اما با نگاهی به مشخصات فنی این خودرو، به نظر می‌رسد که گریفیت آنقدر خودروی جالبی هست که ارزش انتظار کشیدن را داشته باشد.

قوای حرکتی گریفیت از پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر تامین می‌شود که برگرفته از محصولات فورد بوده و 500 اسب‌بخار قدرت دارد. نیروی این پیشرانه به واسطه جعبه‌دنده شش سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. نکته جالب در مورد مشخصات فنی این خودرو را می‌توان وزن کلی 1250 کیلوگرمی آن دانست که در نتیجه نسبت قدرت به وزن گریفیت را به 400 اسب‌بخار بر تن رسانده است. تقسیم وزن خودرو به صورت 50-50 نیز خبر از فرمان‌پذیری بسیار خوب آن می‌دهد.

شرکت TVR درنظر دارد تولید مدل گریفیت را ابتدا در تعداد 500 دستگاه و تحت نسخه ویژه Launch Edition آغاز نماید. پیش‌بینی می‌شود قیمت این خودرو، رقمی کمتر از 90 هزار پوند باشد.


منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها