کد خبر : 9166

آئودی 14 هزار نفر را اخراج می کند

آئودی 14 هزار نفر را اخراج می کند

شرکت خودروسازی آئودی که یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های فولکس واگن آلمان به شمار می‌رود، به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی هزینه‌های خود را به طرز قابل‌توجهی کاهش دهد.

به گزارش خودروتک، به نظر می‌رسد که شرکت‌های خودروسازی متعددی در سراسر جهان تصمیم گرفته‌اند که در راستای تمرکز بر روی توسعه خط تولید وسایل نقلیه برقی و الکتریکی، به کاهش هزینه‌های مازاد و گزاف خود بپردازند و این بدان معناست که برآوردهای صورت پذیرفته در خصوص کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی و افزایش بحران‌های اقتصادی موجب شده که خودروسازان پیش بینی‌های خود مبنی بر فروش خودروهای خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

حالا به تازگی شرکت آئودی به‌عنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های فولکس واگن، اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۵ میلیارد یورو معادل ۱۷ میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد تا بتواند به صورت هم زمان بر روی توسعه خط تولید خودروهای برقی و الکتریکی سرمایه گذاری کند.

این در حالیست که پیش‌تر جنرال‌موتورز نیز به همین منظور یکی از مهم‌ترین و بزرگترین کارخانه‌های خود در کانادا را تعطیل و متوقف کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن که حدود سه سال پیش با رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیتدست و پنجه نرم می‌کرد، حالا توجه خاص و ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های لازم و همچنین خط تولید خودروهای برقی و الکتریکی نشان داده است بنابراین به نظر می‌رسد زیرمجموعه‌های آن نیز قصد دارند در همین راستا حرکت کرده و به پیش بروند.

الکساندر سیتز ، مدیر ارشد مالی شرکت آئودی به تازگی در پاسخی به گزارشگر مجله Manager Magazin گفت که این تصمیم در عرض مدت پنج سال آینده موجب خواهد شد که سه درصد از فرصت‌های شغلی معادل ۱۴ هزار نفر از کارکنان و کارگران این خودروساز بزرگ از بین برود.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که تلاش برای توسعه خودروهای برقی و الکتریکی یک انقلاب صنعتی بزرگ دیگر در عرصه خودروسازی به شمار می‌رود که موجب شده است تغییر و تحولات عظیمی در این حوزه به وجود بیاید و در کنار همه مزایای متعددی که دارد، می‌تواند این خودروسازان را در ابتدا با ضرر و زیان‌های هنگفتی مواجه سازد.


منبع: ایسنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها