کد خبر : 78624

فورد رکورد فراخوان خودرو را شکست | 100 هزار دستگاه در خطر آتش سوزی

فورد رکورد فراخوان خودرو را شکست | 100 هزار دستگاه در خطر آتش سوزی

شرکت فورد موتور آمریکا اعلام کرد که فراخوان جدیدی را برای ۱۰۰ هزار خودروی هیبریدی در این کشور به دلیل خطر آتش‌سوزی صادر کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم ، شرکت فورد موتور آمریکا روز جمعه اعلام کرد که فراخوان جدیدی را برای 100 هزار خودروی هیبریدی در این کشور به دلیل خطر آتش سوزی صادر کرده است.

پس از یک سری آتش‌سوزی‌های گزارش شده، این شرکت خودروسازی فراخوان قبلی خود را گسترش داد.

فراخوان جدید شامل برخی مدل‌های فورد اسکیپ که از سال 2020 تا 2022 تولید شده‌اند، مدل‌های ماوریک و لینکلن کورسیر با موتورهای هیبریدی 2.5 لیتری یا پلاگین هیبریدی می‌شود.

شرکت فورد اعلام کرد در صورت خرابی موتور، ممکن است مقادیر قابل توجهی از روغن موتور و بخار سوخت آزاد شود که می‌تواند در نزدیکی منابع احتراق جمع شود و منجر به آتش سوزی احتمالی در زیر کاپوت خودرو شود.

فروشندگان و نمایندگی‌های فورد دو قطعه از جمله محافظ زیر موتور را برای رفع نگرانی‌های ناشی از ایمنی این خودروها تغییر خواهند داد.

بر اساس این گزارش، هیچ تصادف یا جراحتی در ارتباط با این موضوع اعلام نشده است و نیازی نیست تا خریداران، خودروها را در محوطه باز پارک کنند.

فورد به طور جداگانه فراخوان خودروهای شاسی بلند فورد اکسپدیشن و لینکلن نویگیتور 2021 را به علت خطر آتش سوزی در زیر کاپوت با 27000 خودروی دیگر در ایالات متحده پس از گزارش 5 مورد آتش سوزی دیگر گسترش داد.

این اقدام پس از فراخوان 39000 خودرو در ماه مه پس از 16 گزارش آتش سوزی صورت گرفت. در این موارد یک مصدوم گزارش شده است.

خودروساز شماره 2 ایالات متحده همچنان به مشتریان توصیه می کند که خودروها را بیرون و دور از ساختمان‌ها تا پایان تعمیرات پارک کنند.

این وسایل نقلیه ممکن است در معرض خطر آتش سوزی در زیر کاپوت باشند، از جمله زمانی که پارک شده و خاموش هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها