کد خبر : 78579

مشکل عجیب نرم افزاری خودروهای برقی تسلا

مشکل عجیب نرم افزاری خودروهای برقی تسلا

سازمان ترافیک جاده‌ای آلمان اعلام کرد 59 هزار دستگاه خودرو تسلا در سراسر جهان نقص فنی نرم‌افزاری دارند.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، آژانس ترافیک جاده‌ای آلمان اعلام کرد که قصد دارد، هزاران خودروی مدل Y و مدل 3 تسلا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراخوان کند.

این آژانس گفته؛ بیش از 59 هزار دستگاه از این نوع مدل‌ها در سراسر جهان دچار نقص نرم‌افزاری هستند.

بنا به اعلام این سازمان این خودروها دچار نقص نرم‌افزاری است که به صورت خودکار و بدون دلیل با مراکز اورژانس تماس می‌گیرد. این قابلیت در واقع به این دلیل در خودروهای تسلا طراحی شده که در مواقع اضطراری به طور خودکار با نهادهای کمک‌رسان تماس برقرار کند.

خبر مربوط به وجود نقص فنی در خودروهای تسلا نخستین بار از سوی شبکه خبری راندفانک، منتشر شد. این شبکه خبری در منطقه‌ای فعالیت می‌کند که نزدیک به کارخانه تولید باتری‌ها و مدل وای تسلا و در نزدیکی برلین است.

بنا به اعلام دولت آلمان 59 هزار و 129 دستگاه از مدل‌های تولیدی تسلا در سراسر جهان دچار این نقص فنی هستند.

انتشار خبر وجود این نقص فنی درواقع دردسر جدیدی برای ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و ثروتمندترین فرد جهان در کنار خود شرکت خودروساز است؛ چراکه اخیرا مشخص شده فروش خودروهای تسلا در سه ماهه دوم امسال به خاطر نبود باطری و مشکلات پیش آمده در چین 17.9 درصد کاهش یافته است.

ماسک ماه گذشته گفته بود که کارخانه‌های جدید تسلا در تگزاس و برلین در حال ضرر دادن میلیارد‌ها دلار هستند؛ چراکه با مشکل در تامین باتری و مسائل مرتبط با بنادر در چین روبرو شده‌اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها