کد خبر : 78029

کاهش نیروی کار تسلا و افزایش ارزش سهام

کاهش نیروی کار تسلا و افزایش ارزش سهام

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا در مصاحبه با بلومبرگ خبر از تقاضای بسیار بالا برای محصولات این شرکت داد و گفت که این خودروساز در حال تعدیل نیرو است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، ارزش سهام تسلا با خبر تعدیل نیرو 9.4 افزایش یافت و به 711.11 دلار رسید. هر چند سال 2022 به دلیل افزایش نرخ سود بانکی و وحشت از رکود اقتصادی و خبر تصاحب توییتر، سهام این شرکت نسبت به سال 2021 حدود 38 درصد تنزل کرده است.

به بیان دقیق تر خبر خرید 44 میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان ماسک، ارزش سهام تسلا نسبت به مدت مشابه سال قبلش 43 درصد افت کرد اما حالا با اعلام خبر کاهش نیرو در تسلا با افزایش حدود 10 درصدی می توان گفت سال 2022 نسبت به سال 2021 حدود 38 درصد در ارزش سهام تسلا کاهش ایجاد شده است.

ایلان ماسک در یک کنفرانس ویدیویی از نشست اقتصادی قطر در مصاحبه با بلومبرگ گفت: «همه کسانی که سعی کرده اند خودروی تسلا ثبت سفارش کنند، متوجه شده اند که تقاضا برای محصولات این شرکت خیلی بالا است و صف انتظار هم خیلی طولانی است. این وضعیت به هیج عنوان عمدی نیست... ما تا جایی که ظرفیت های انسانی جوابگو باشند در حال افزایش ظرفیت تولید هستیم.»

 

تسلا

در این مصاحبه ماسک گفت تسلا در حال انجام فرآیند اخراج 10 درصد از نیروی کار حقوق بگیر است، و در ادامه گفت «ما در بخش حقوق بگیران با سرعت زیادی رشد کردیم و برای همین کاهش الزامی شده است.»

در حال حاضر 66 درصد از کارگران تسلا «کارگران ساعتی» و 33 درصد حقوق بگیر هستند. با کاهش 10 درصدی حقوق بگیران در تسلا، 3 تا 3.5 درصد از کل نیروی انسانی در تسلا کاهش می یابد.

این کاهش نیروی کار شامل کارگران بخش تولید، باتری سازی و مونتاژ نمی شود حتی در این بخش تعداد کارگران ساعتی رو به افزایش هستند. تا 31 دسامبر 2021 تعداد کل کارکنان تسلا 99,290‌ نفر بود.

در 19 ژوئن هم شکایتی علیه تسلا به ثبت رسید که دعوی مطرح شده در آن این است که تعدیل نیرو در تسلا «اخراج دست جمعی» و خلاف قوانین فدرالی آمریکا است. به گزارش سی ان بی سی از هم اندیشی قطر، ایلان ماسک اهمیت این دعوی را ناچیز ارزیابی کرده و گفته: «این شکایت علیه تسلا پیامدهای بسیار ناچیز برای این شرکت دارد. هر آن چه به تسلا ربط پیدا می کند، بزرگ نمایی می شود و تیتر بزرگ به آن اختصاص می دهند، چه یک حادثه کوچکی که برای یک دوچرخه اتفاق افتاده باشد و چه مسائلی که خیلی مهمتر هستند.»

تسلا تاکنون چند بار قیمت خودروهای خود را افزایش داده است. نیمی از تولیدات تسلا در کارخانه شانگهای تسلا در چین تولید می شود. در ماه مارس 2022 کارخانه شانگهای تسلا به مدت سه هفته به خاطر تعطیلی سراسری ویروس کرونا تعطیل بود.  

مایکل دین از تحلیل گران بلومبرگ اینتلیجنس می گوید در بخش فروش خودروهای برقی تا سال 2024 گروه خودروسازی فولکس واگن از تسلا سبقت خواهد گرفت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها