کد خبر : 77767

حذف کیسه هوا در خودروهای روسی

حذف کیسه هوا در خودروهای روسی

یک شرکت خودروسازی روسی که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی با مشکل مواجه شد و تولید خود را متوقف کرده بود، هفته گذشته تولید خود را از سر گرفت، اما این سازنده خودروهای روسی مجبور شد ویژگی‌های ایمنی کلیدی از جمله کیسه هوا را در آخرین نسخه سدان محبوب خود حذف کند.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین- آوتواز خودروی تولیدی برند لادا، تولید خود را در ماه مارس متوقف کرد و بسیاری از کارگران خود را به دلیل عدم امکان خرید قطعات خاص به دلیل تحریم ها مرخص کرد. اما، پس از تصمیم دولت روسیه برای کاهش مقررات ایمنی، خطوط مونتاژ دوباره فعال شدند.

در نتیجه، خودروی سواری مقرون به صرفه این شرکت از جمله لادا گرانتا دیگر دارای کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل، کنترل الکترونیکی پایداری یا قفل اضطراری پس زدن کمربند ایمنی نخواهند بود. همچنین استانداردهای انتشار گازهای آلاینده قرن 21 را که توسط بسیاری از همسایگان روسیه اتخاذ شده است، برآورده نمی کند.

دیوید وارد، رئیس اجرایی برنامه ارزیابی خودروهای جدید جهانی، گروهی که هدف آن توسعه استانداردهای ایمنی خودرو در سراسر جهان است، گفت: "این یک گام بسیار قهقرایی است." او گفت که "بسیار غم انگیز" و "طنزآمیز" است که روسیه ویژگی های ایمنی را لغو کرده است، به خصوص که این کشور به عنوان نایب رئیس مجمع جهانی سازمان ملل متحد برای هماهنگی مقررات خودروها فعالیت می کند.

چگونه آنها می توانند ادعا کنند که در ایمنی جاده ها در سطح جهانی پیشرو هستند؟ و آن را "گامی بسیار نمادین به عقب" برای کشوری خواند که میزبان اولین کنفرانس بزرگ ایمنی جاده ها در سال 2009 بود.

 

کارشناسان سیاست خارجی که با ان بی سی نیوز مصاحبه کردند، گفتند که این یک حرکت کلاسیک از کتاب بازی جنگ سرد مسکو است، زیرا تلاش می‌کند، تحریم‌های اقتصادی غرب را بی‌آزار به نظر برسانند و در عین حال مردمش را مجبور می‌کند تا امکانات ضروری مانند ویژگی‌های ایمنی خودرو را قربانی کنند تا اطمینان حاصل شود که توهم آرامش اقتصادی را حفظ می‌کند. 

جفری ادموندز، که به عنوان مدیر روسیه در شورای امنیت ملی در دولت اوباما خدمت می کرد، گفت که این یک محاسبه سیاسی سخت توسط کرملین است. او گفت: «این قطعاً نشان دهنده تمایل دولت روسیه برای قربانی کردن کالاهای با کیفیت و ایمنی به نام این تهاجم است.»

او افزود: «برای مخاطبان داخلی و خارج از کشور، آنها می‌خواهند اینطور به نظر برسد که تحریم‌ها واقعاً تأثیری ندارند.»

آوتواز تا ماه مه تحت مالکیت رنو بود تا اینکه در اعتراض به تهاجم اوکراین، مالکیت آن را به دولت روسیه بازگرداند. با این حال، آوتواز هفته گذشته در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که مدل جدید "حداکثر بومی سازی ممکن خودرو" را تضمین می کند و در عین حال با "تأثیر کمبود قطعات وارداتی" مقابله می کند.

ماکسیم سوکولوف، رئیس این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «ما باید محبوب‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهای بازار روسیه را تولید کنیم که به کمبود قطعات وارداتی بستگی ندارد». برای انجام این کار، این شرکت به طور مشترک با مقامات فدرال و منطقه ای به طور فعال در توسعه شایستگی های تامین کنندگان روسی مشارکت دارند.

علاوه بر از سرگیری تولید آوتواز، شهردار مسکو، سرگئی سوبیانین، اعلام کرد که کارخانه ای که زمانی متعلق به رنو در این شهر بود، شروع به تولید موسکویچ، یک برند خودروهای سواری متعلق به دوران شوروی خواهد کرد که آخرین بار 20 سال پیش تولید شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها