کد خبر : 77724

افزایش شوکه کننده قیمت شارژ خودروهای برقی در انگلیس

افزایش شوکه کننده قیمت شارژ خودروهای برقی در انگلیس

میانگین قیمت شارژ یک خودروی الکتریکی با استفاده از نقطه شارژ سریع عمومی بیش از یک‌پنجم از سپتامبر افزایش یافته است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، سازمان خودروسازی یک طرح جدید به نام «شارژ واچ» را برای ردیابی قیمت شارژ در سراسر بریتانیا و اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان در مورد هزینه شارژ خودروی الکتریکی خود آغاز کرده است.

بر اساس داده‌‌‌‌ها، میانگین قیمت شارژ بدون اشتراک در یک شارژر سریع عمومی در بریتانیا از سپتامبر به ۵۵/ ۴۴پوند در هر کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) افزایش یافته است. این افزایش معادل ۲۱‌درصد یا ۸۱/ ۷پوند در هر کیلووات ساعت بوده و به این معنی است که میانگین هزینه شارژ سریع ۸۰درصدی برای یک باتری ۶۴کیلووات‌ساعتی از سپتامبر ۴پوند افزایش یافته است.

با این حال، هزینه شارژ در قوی‌ترین شارژرها با توان خروجی ۱۰۰ کیلووات یا بیشتر است، اگرچه هنوز ارزان‌‌‌‌تر از پر کردن باک خودروی سوخت فسیلی است. با قیمت متوسط ۹۷/ ۵۰پوند در هر کیلووات ساعت، شارژ باتری ۶۴‌کیلووات‌ساعتی تا ۸۰‌درصد اکنون ۱۰/ ۲۶پوند هزینه دارد.

این ۴۸پوند ارزان‌تر از پر کردن یک خودروی بنزینی تا همان سطح است، اما یک خودروی بنزینی معمولی مایل‌های بیشتری را با این هزینه طی می‌کند. ظاهرا افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش قیمت برق است که ریشه در افزایش قیمت گاز دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها