کد خبر : 77491

جهش سهام بی وای دی بعد از انتشار خبر همکاری با تسلا

جهش سهام بی وای دی بعد از انتشار خبر همکاری با تسلا

یک مقام ارشد شرکت خودورسازی BYD چین، در جریان یک گفت‌وگوی خبری با رسانه دولتی اعلام کرده است که این شرکت به‌زودی باتری‌های تسلا را تامین می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از هشمهری آنلاین، سهام‌ شرکت خودروساز برقی BYD چین شاهد جهش در ارزش خود بود. این جهش در نتیجه اعلام خبری از سوی مقام ارشد اجرایی این شرکت در جریان گفت‌وگو با رسانه‌های دولتی چین مبنی بر تامین باتری‌های تسلا رخ می‌دهد. مقام ارشد اجرایی شرکت خاطرنشان کرده است که باتری‌های تسلا به زودی تامین می‌شوند.

لیان یوبو، معاون مدیر BYD در مصاحبه‌ای با کیت کوی، مجری رسانه دولتی چین، گفت: «ما حالا با ایلان ماسک دوستان خوبی داریم، چرا که به‌زودی در حال آماده شدن برای تامین باتری‌های تسلا هستیم.»

باتری‌های قابل شارژ و فتوولتاییک (تبدیل نور خورشید به برق)  7.29 درصد از مجموع درآمد BYD را در سال 2021 تشکیل داده بود که با وجود اختصاص بیش از 50 درصد سهم خودروها و محصولات مرتبط با آن در شرکت، این میزان درآمد باتری‌های قابل شارژ و فتوولتاییک در آخرین گزارش سالانه این شرکت، کمتر هم شده بود.

 

بعد از اعلام خبر معاون مدیر، سهام BYD در فهرست هنگ‌کنگ، 2.65 درصد جهش کرد. این جهش نشان‌دهنده احساسات مثبت گسترده‌تر در بازار فناوری است چرا که در شاخص هانگ سنگ تک (Hang Seng Tech) افزایش 2.84 درصدی شاخص را شاهد هستیم و سهام سایر سازندگان خودروهای برقی چینی در هنگ کنگ نیز چون نیو (Nio)  رشد 5.85 درصدی و اکسپنگ (Xpeng) رشد 5.93 درصدی داشته‌اند.

با این حال، سهام شرکت‌هایی که پیش از این خبر تامین کننده باتری تسلا بوده در سهام‌های خود کاهش ارزش را تجربه کردند. به‌عنوان نمونه سهام شرکت سازنده باتری چینی و تامین‌کننده تسلا، کانتمپ (Contemporary Amperex Technology , CATL) پس از اظهارنظرهای معاون مدیر BYD بیش از 2 درصد سقوط کرد.

طبق تحقیقات پژوهشکده نومورا ژاپن (Nomura)، شرکت کانتمپت (CATL) در سال 2020 تقریبا 25 درصد از سهم بازار جهانی باتری خودروهای برقی را در اختیار داشت که بسیار بالاتر از7 درصد BYD بوده است.

همچنین در سایر نقاط آسیا، سهام پاناسونیک در ژاپن حدود 0.8 درصد کاهش داشته و باتری‌سازی شرکت ال‌جی کره جنوبی به نام "LG Energy Solution" هم 1.85 درصد افت داشته است. دو شرکت نامبرده نیز باتری‌های تسلا را تامین می‌کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها