کد خبر : 77186

جاده های هوشمند با قابلیت شارژ وایرلس، واقعی شدند

جاده های هوشمند با قابلیت شارژ وایرلس، واقعی شدند

شرکت Electreon از تصمیم خود برای ساخت اولین جاده مجهز به قابلیت شارژ وایرلس خودروهای الکتریکی در آمریکا خبر داد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، این شرکت اعلام کرد پیاده‌سازی این سیستم در سال آینده میلادی در مناطق دیترویت و میشیگان به پایان می‌رسد و قرار است در مرحله آزمایشی، یک مایل (1.6 کیلومتر) از جاده به این فناوری شارژ وایرلس مجهز شود.

در این پروژه، یک شبکه زیرزمینی از سیم‌ها که به شبکه انرژی متصل هستند، می‌توانند خودروهای الکتریکی را که به گیرنده‌های خاصی برای دریافت این انرژی مجهزند، شارژ کنند.

 
به گفته Electreon، این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که تنها در خودروها و وسایلی که این گیرنده در آنها تعبیه شده، کار می‌کند و هیچ خطری برای سایر خودروها و حتی انسان‌ها و حیوان‌ها در حین عبور از جاده ندارد.
 

همچنین این سیستم به صورت ماژولار ساخته شده و هر سیم‌‌پیچی به صورت مجزا به شبکه انرژی متصل است؛ بنابراین، بروز هرگونه مشکل در این سیم‌پیچی‌ها، منجر به اختلال در کل شبکه شارژ نخواهد شد.

میزان شارژ تزریقی نیز به وسیله نقلیه و همچنین سرعت حرکت آن بستگی دارد. از آنجایی که طول جاده مجهز به این فناوری، نسبتا کم است نمی‌توان انتظار داشت که باتری را به طور کامل پر کند اما می‌تواند در مواقعی که شارژ باتری رو به اتمام است، انرژی مورد نیاز برای رسیدن تا ایستگاه شارژ بعدی را تامین کند.

این شرکت عنوان کرد که مسیرهای عبور اتوبوس، یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌سازی این سیستم شارژ هستند. همچنین جاده‌های پرترافیک نیز از دیگر مناطق ایده‌آل برای تعبیه این فناوری به شمار می‌روند چراکه در حین انتظار برای ترافیک، باتری خودرو به صورت خودکار شارژ می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها