کد خبر : 77173

تولید تسلا در قلب چین جان گرفت

تولید تسلا در قلب چین جان گرفت

شرکت تسلا تولید کارخانه شانگهای خود را به ۷۰‌درصد سطح تولید شرکت قبل از قرنطینه کرونایی شهر رسانده است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد، این خودروساز آمریکایی اواسط هفته گذشته شیفت دوم کاری اضافه کرد و انتظار دارد این هفته تولید افزایش بیشتری پیدا کند. این در حالی است که بازگشت به سطح تولید پیش از قرنطینه در کارخانه شانگهای برای این شرکت یک چالش بوده است. تسلا مجبور شد در میانه قرنطینه ادامه‌‌‌دار در قطب اقتصادی چین، کارخانه خود را برای ۲۲ روز تعطیل کند.

در حالی که دولت محلی شانگهای کمک قابل‌توجهی به تسلا برای بازگشایی کارخانه کرد، این شرکت با موانع زیادی چون تعداد ناکافی کارگران و مشکلات لجستیکی مواجه بوده است، که تامین قطعات را دچار مشکل کرده است. این مساله در موارد متعددی تسلا را مجبور کرده بود برنامه‌‌‌های خود برای بازگشایی یا افزایش تولید را عقب بیندازد، یا حتی بیشتر تولید را در مقطعی متوقف کند.

بر اساس آمار انجمن خودروهای مسافربری چین، کارخانه تسلا پس از بازگشایی در روز نوزدهم آوریل تا پایان این ماه ۱۰‌هزار و ۷۵۷ دستگاه خودرو تولید و ‌هزار و ۵۱۲ دستگاه خودرو فروخته است. این آمار نشان‌دهنده کم‌‌‌ترین میزان فروش این شرکت از آوریل ۲۰۲۰ است، که تنها چهار ماه از شروع تحویل خودروهای ساخت چین آن می‌‌‌گذشت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها