کد خبر : 77104

همکاری فورد و تاتا موتورز | تسخیر تمام عیار بازار خودروی هند

همکاری فورد و تاتا موتورز | تسخیر تمام عیار بازار خودروی هند

صنعت خودرو از آن دست صنایعی است که هرگونه تعلل در پیشرفت، بروزرسانی تجهیزات و دانش می تواند شما را از این صنعت پول ساز به بیرون پرتاب کند. خودروهای الکتریکی نیز از این دست اتفاقات است و تمامی خودروسازان بزرگ دنیا با سرمایه گذاری ها و خرید تجهیزات گران قیمت به دنبال رقابت با سایر خودروسازان و بدست گرفتن بازار در کشورهای مختلف هستند.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین ، تاتا موتورز توافق نامه ای را برای خرید احتمالی تاسیسات تولید خودروی فورد در ایالت گجرات در غرب هند امضا کرده است؛ این توافق نامه احتمالی نشان از تمایل این شرکت برای افزایش تولید خودروهای الکتریکی خود است.

مالک جگوار لندرور در حال حاضر بر بازار خودروهای الکتریکی نوپای هند تسلط دارد و دولت هند نیز در تلاش است تا با ارائه میلیاردها دلار مشوق به شرکت های سازنده، این صنعت را رشد دهد. تفاهم نامه اعلام شده روز دوشنبه شامل زمین، دارایی و کلیه کارکنان واجد شرایط شاغل در تاسیسات سنند می شود. جزئیات مالی این توافق فاش نشده است.

تاتا گفت که از طریق اعتبار واحد تحرک الکتریکی شرکت خود بر روی ماشین‌آلات و تجهیزات جدید در کارخانه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و انتظار دارد این تاسیسات پس از اتمام کار، ظرفیت تولید ۳۰۰.۰۰۰ دستگاه را در سال داشته باشد. همچنین اعلام کرد که این ظرفیت تا بیش از ۴۰۰.۰۰۰ واحد قابل افزایش است.

چاندرا، مدیر عامل بخش خودروهای الکتریکی تاتا گفت: افزایش تمایل مشتریان به وسایل نقلیه سواری و الکتریکی ساخته شده توسط تاتا موتورز منجر به رشد چند برابری فروش شده است.

تاتا سال گذشته ۱ میلیارد دلار از شرکت سهام خصوصی TPG برای تجارت خودروهای الکتریکی خود جمع آوری کرد و در این فضا با ماهیندرا و ماهیندرا رقابت می کند.

علاقه به کارخانه سند دلیل تصمیم خودروساز آمریکایی، فورد در سال گذشته مبنی بر توقف تولید در هند است، جایی که کمتر از ۲ درصد از سهم بازار خودروهای سواری را در اختیار داشت و بیش از دو دهه برای کسب سود در تلاش بود. همچنین فورد در اوایل این ماه گفت که به دنبال گزینه هایی برای دو کارخانه خود در این کشور است و در عین حال برنامه های خود را برای تولید خودروهای برقی در هند برای صادرات متوقف می کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها