کد خبر : 76858

اختلال عذاب آور تولید تسلا در چین

اختلال عذاب آور تولید تسلا در چین

سهام تسلا در حالی که مشکلات تولید خودروهای برقی در چین از بین نمی‌رود، با مشکل مواجه شد و تحلیل‌گران را بر آن داشت تا هدف قیمتی ۱۲ ماهه خود را بر روی سهامی پرطرفدار، کاهش دهد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، جایرام ناتان، تحلیلگر دایوا که قیمت هدف خود را از 1150 دلار آمریکا به 800 دلار کاهش داد، اظهار کرد: با حدود 13 هزار واحد تولید در هفته و حاشیه‌های بالاتر از متوسط، هر گونه کاهش تولید در شانگهای قطعا تاثیر قابل‌توجهی بر حاشیه و درآمد خواهد داشت.

تسلا تا همین اواخر با رشد 50 درصدی در سال گذشته و در 4 آوریل، زمانی که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت توییتر، 9.2 درصد سهام خود را در شرکت توییتر اعلام کرد، به قیمت 1145 دلار بسته شد.

کارخانه مهم تسلا در شانگهای به دلیل قرنطینه‌های طولانی کووید-19 در شهر با اختلالاتی مواجه شده است. این شرکت همچنین با کمبود عرضه و افزایش هزینه‌های مواد اولیه که سایر خودروسازان با آن مواجه هستند، مقابله کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ست گلدشتاین، استراتژیست سهام در خدمات تحقیقاتی مورنینگ استار، گفت: تسلا یک شرکت با رشد بالاست، بنابراین بیشتر ارزش‌گذاری آن ناشی از انتظارات رشد آینده است و حتی تغییرات کوچک در مفروضات رشد آتی می‌تواند بر ارزش‌گذاری سهام تاثیر زیادی داشته باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها