کد خبر : 7581

جنجال حقوقی نامزد ایلان ماسک

جنجال حقوقی نامزد ایلان ماسک

گروهی از شاکیان ایلان ماسک مدیرعامل تسلا معتقدند وی در هنگام تصمیم گیری در مورد خصوصی سازی تسلا تحت تاثیر نامزد سابق خود بوده است.

به گزارش خودروتک، گروهی از شاکیان ایلان ماسک مدیرعامل تسلا معتقدند وی در هنگام تصمیم گیری در مورد خصوصی سازی تسلا تحت تاثیر نامزد سابق خود بوده است.

خواننده ، ترانه سرا و نوازنده جوان کانادایی به نام گریمز، چندی پیش مدتی با ایلان ماسک نامزد بود و با وی در محافل عمومی ظاهر می شد، اما بدشانسی این زوج از جایی آغاز می شود که این همراهی دقیقا همزمان با توییت های جنجالی ایلان ماسک در مورد خصوصی سازی تسلا است.

توییت هایی که منجر به جریمه میلیونی کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده علیه ایلان ماسک شد، بر همین اساس گروهی از شاکیان می گویند؛ ایلان ماسک تحت تاثیر گریمز این ایده را مطرح کرده است. حتی برخی می گویند این ایده گریمز بوده که تسلا را با 420 دلار برای هر سهم،خصوصی سازی کنند.

از سوی دیگر برخی معتقدند ماجرای مصرف ماری جوانا توسط ایلان ماسک نیز بی ارتباط به معاشرت وی با گریمز نیست و نفوذ وی بر مدیرعامل تسلا باعث شد که ایلان ماسک به شدت دچار انحطاط اخلاقی و رفتاری شود.

اکنون با وجود آن که روابط این دو پایان یافته، اما باز هم ایلان ماسک نگران است که پای نامزد سابقش به پرونده شکایت باز شود.وکیل ماسک؛  دین کریستی، در یک دادرسی در روز یکشنبه دردادگاه منطقه ای ایالات متحده، ادعا کرد که شکایت پیشنهادی گریمز نوازنده کانادایی که در ماه اوت با پیشنهاد ازدواج از سوی ایلان ماسک مواجه شده بود هیچ ارتباطی به پرونده ایلان ماسک ندارد و صرفا با هدف جلب افکار عمومی و حساس تر کردن پرونده از سوی شاکیان مطرح شده است.

کریستی استدلال می کند: "شاکیان با هر روش غیرممکن و غیر منطقی قصد ترور شخصیت ایلان ماسک را دارند حتی حاضرند اطلاعاتی نادرست را به افکار عمومی تزریق کنند. ایلان ماسک در مورد ماجرای خصوصی سازی از هیچ نهاد یا شخص حقیقی و حقوقی دستور نگرفته است. بلکه صرفا یک اشتباه استراتژیک کرده است."

کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا در ماه سپتامبر در دادخواست خود علیه ماسک وی را ملزم به پرداخت 40  میلیون دلار جریمه کرد.


منبع: انتخاب

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها