کد خبر : 75343

استلانتیس هم از بازار روسیه رفت

استلانتیس هم از بازار روسیه رفت

شرکت استلانتیس که چهارمین گروه خودروسازی جهان به شمار می‌رود اعلام کرد که تولید خودرو در روسیه را به خاطر تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو متوقف کرده است.

‌به گزارش خودروتک به نقل از فارس، گروه خودروسازی «استلانتیس» شامل شرکت‌های خودروسازی نظیر پژو، سیتروئن، اوپل، جیپ و فیات اعلام کرد که تولید خودروهایش به خاطر مشکلات پیش آمده ناشی از تحریم‌های غرب علیه مسکو را‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرده است. البته این خودروساز فقط یک درصد بازار روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار داشت.

استلانتیس یک کارخانه در شهر کالوگا در 200 کیلومتری جنوب شرق مسکو دارد که به صورت شراکتی با میتسوبیشی مالکیت آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار گرفته است.

استلانتیس در بیانیه خود آورده با توجه به افزایش روزانه تحریم‌ها و مشکلات لجستیک، استلانتیس تولید خودرو در کارخانه کالوگا را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای رعایت کامل تحریم‌ها و حمایت از کارمندانش متوقف کرده است.

به خاطر درگیری نظامی روسیه با اوکراین، استلانتیس همچنین صادرات و واردات خودروهایش با مبدأ یا مقصد روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرده است. این شرکت فرایند تولیدات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم اکنون از روسیه به اروپای شرقی منتقل کرده است.

استلانتیس همچنین گفته برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری بیشتر در روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار گذاشته است.

به خاطر درگیری نظامی روسیه با اوکراین طی هفته‌های گذشته برخی شرکت‌های خارجی، کارخانه‌ها یا فروشگاه‌های خود در روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ موقتا تعطیل کردند.

مدیرعامل استلانتیس اواخر ماه مارس گفته بود که به خاطر نبود قطعات یدکی این شرکت مجبور خواهد بود که کارخانه کالوگا را‌‌‌‌‌‌‌‌ تعطیل کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها