کد خبر : 75304

برنامه جدید مرسدس بنز برای توسعه خودروهای برقی

برنامه جدید مرسدس بنز برای توسعه خودروهای برقی

مدیر فناوری مرسدس بنز گفت که این شرکت قصد دارد خودروهای الکتریکی با مصرف کمتر از ۱۰ کیلووات ساعت انرژی در هر ۱۰۰ کیلومتر تولید کند که یک‌سوم کارآمدتر از میانگین فعلی خودروهای الکتریکی است. این خودروی مرسدس بنز هزار کیلومتر رانندگی الکتریکی را با طراحی کم‌مصرف انجام می‌دهد.

  به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، مارکوس شفر، مدیر بخش تحقیقات بنز پس از آزمایش موفقیت‌‌‌آمیز خودروی اولیه با باتری EQXX که بیش از ‌هزار کیلومتر را با یک بار شارژ طی می‌کند افزود: طراحی کارآمد، کلیدی برای به حداکثر رساندن برد یک خودروی الکتریکی است. 

شفر گفت: ابتدا کارآیی را بهینه می‌‌‌کنیم و سپس می‌توانیم ببینیم که چند ماژول باتری در خودرو قرار داده‌‌‌ایم، مشتریان باید بتوانند اندازه باتری را بر اساس نیازشان تعیین کنند.  خودروسازان، از مرسدس بنز تا تسلا و شرکت خودروسازی چینی نیو در رقابتی برای تولید خودروهایی با برد بالاتر هستند که نگرانی مصرف‌کنندگان را از نبود زیرساخت شارژ گسترده برای خودروهای برقی از بین می‌‌‌برد. 

مرسدس بنز در ماه ژانویه از نمونه اولیه Vision EQXX خود با برد هزار کیلومتر با باتری نیمی از حجم مدل EQS خود رونمایی کرد و وعده داد که برخی از اجزای این خودرو طی ۲ تا ۳ سال آینده به خودروهای تولیدی راه خواهند یافت. 

شرکت خودروسازی مرسدس بنز عنوان کرد: این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر در ۵/ ۱۱ ساعت رانندگی خود ۷/ ۸کیلووات ساعت انرژی مصرف کرده که تقریبا دو برابر کارآمدتر از مدل‌‌‌های مرسدس بنز موجود در بازار و دوربردترین خودروی تسلا مدل اس ۶۰ است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها