کد خبر : 75224

بهبود فروش خودروهای برقی در بازار انگلیس

بهبود فروش خودروهای برقی در بازار انگلیس

در ماه مارس، ثبت‌نام خودروهای سواری جدید در بریتانیا با ۳/ ۱۴درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۴۳‌هزار و ۴۷۹ دستگاه رسید که کمترین میزان از ماه مارس از سال ۱۹۹۸ است. انجمن سازندگان و بازرگانان موتور (SMMT) تاکید کرده کمبود قطعات و افت تولید سبب کاهش عرضه و تحویل خودروها به مشتریان شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، این در حالی است که با وجود شرایط چالش‌برانگیز، فروش خودروهای برقی پلاگین به سرعت گسترش می‌یابد. بر اساس اطلاعات رسمی، ثبت‌نام خودروهای برقی پلاگین سواری در ماه گذشته به ۵۵‌هزار و ۳۵۲ دستگاه رسید که ۴۱‌درصد بیشتر از یک سال گذشته است.

طبق اطلاعات منتشره، ثبت‌نام خودروهای تمام برقی به رکورد جدید ماهانه ۳۹‌هزار و ۳۱۵ (۷۹‌درصد افزایش نسبت به سال گذشته) رسیده است که۱/ ۱۶ درصد از کل بازار را تشکیل می‌دهد. از سوی دیگر اما پلاگین هیبریدی‌ها در حال عقب‌نشینی هستند، چه آنکه فروش آنها تقریبا ۸‌درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به ۱۶‌هزار و ۳۷ دستگاه رسیده است.

در سال‌جاری، بیش از ۹۳‌هزار دستگاه خودروی سواری پلاگین جدید در بریتانیا ثبت شده که به طور متوسط سهم بازار بیش از ۲۲‌درصدی را به خود اختصاص داده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها