کد خبر : 74922

بحران تراشه دست بردار چهارمین خودروساز دنیا نیست

بحران تراشه دست بردار چهارمین خودروساز دنیا نیست

تولید کارخانه شرکت خودروسازی چندملیتی استلانتیس ایتالیا به دلیل بحران جهانی تراشه‌ها و برای پنجمین سال متوالی کاهش می‌یابد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، اتحادیه صنفی در ایتالیا اعلام کرد: تولید خودرو از سایت‌هایی در ایتالیا متعلق به شرکت استلانتیس و پیش از این فیات کرایسلر، برای پنجمین سال متوالی در سال ۲۰۲۲ کاهش می‌یابد. فیات کرایسلر و شرکت پژو پی‌اس‌ای در آغاز سال گذشته(ژانویه ۲۰۲۱) با هم ادغام شدند و استلانتیس، چهارمین خودروساز بزرگ جهان را تشکیل دادند. پی‌اس‌ای، در زمان ادغام، هیچ گونه تاسیسات تولیدی در ایتالیا نداشت.

اتحادیه صنفی گفت که تولید کلی استلانتیس در ایتالیا در سه ماهه اول ۱۳.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته که دلیل آن کمبود نیمه هادی است. به ویژه، تولید خودرو با ۲.۶ درصد کاهش به ۱۲۳ هزار و ۴۸۴ دستگاه رسید، در حالی که تولید ون با ۳۰.۴ درصد کاهش به ۵۶ هزار و ۶۹۰ دستگاه رسید.

محققان اظهار کردند: برخی از مسائل مانند همه‌گیری ویروس کرونا و کمبود مداوم تراشه در حال تبدیل شدن به یک امر ثابت هستند اما جنگ در اوکراین نیز بر عرضه تاثیر می‌گذارد اما این امیدواری وجود داشت که سال ۲۰۲۲ بتواند بهبودی در زمینه نیمه هادی‌ها و تامین مواد اولیه ایجاد شود اما اکنون، احتمال آن کاهش یافته است. بر اساس روندهای مشاهده شده در سه ماهه، تولید سال ۲۰۲۲ می‌تواند به زیر ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه با خودروهایی کمتر از ۴۰۰ هزار دستگاه کاهش یابد.

این پنجمین سال متوالی کاهش تولید از جمله سال ۲۰۲۰ (شیوع ویروس کرونا) را نشان می‌دهد و سال ۲۰۱۷، آخرین باری بود که فیات کرایسلر افزایش تولید سالانه در ایتالیا را گزارش کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها