کد خبر : 74569

فراخوان خودروهای تسلا به دلیل یک نقص ساده

فراخوان خودروهای تسلا به دلیل یک نقص ساده

کمپانی تسلا فراخوان ۹۴۷ دستگاه خودرو را در ایالات متحده آمریکا اعلام کرد. دلیل این فراخوان تاخیر در نمایش تصویر دوربین عقب خودرو بود.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، کمپانی تسلا فراخوان ۹۴۷ دستگاه خودرو را در ایالات متحده آمریکا اعلام کرد. دلیل این فراخوان تاخیر در نمایش تصور دوربین عقب خودرو بود. طبق گزارشات سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ملی آمریکا تصویر عقب خودرو بلافاصله پس از  تغییر به دنده عقب برای راننده به نمایش درنمی‌آید.

این کمپانی خودروساز به سازمان ایمنی ترافیک گفت: این فراخوان، شامل مدل‌های اس ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، مدل ایکس و مدل ۳ سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ تسلا می‌شود. این خودروها به سیستم کامپیوتر اتوپایلوت ۲٫۵ مجهز بودند که ثابت‌افزارهای خاصی  را اجرا می‌کنند. این سری از خودروها با استانداردهای امنیتی دولت در خصوص قابلیت رؤیت عقب خودرو مطابقت نداشتند. این خودروساز از طریق به روز رسانی از راه دور نرم افزار برای حل این مشکل استفاده می‌کند.

به نقل از رویترز، سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ملی آمریکا گفت تاخیر در نمایش نمای عقب ماشین دید راننده را کاهش می‌دهد و باعث افزایش خطر تصادفات رانندگی می‌شود. این آخرین فراخوان تسلا از سری فراخوان‌های تسلا در خصوص مشکلات نرم‌افزاری درچند ماه گذشته است.

صحبت‌های تسلا با این سازمان حول نظر، بازخورد و شکایت مشتریان در خصوص تاخیر یا عدم کارکرد تصویر عقب خودرو در روز نهم فوریه باعث شد تا چندین آزمایش روی این خودروها انجام شود. تسلا اعلام کرد با وجود اینکه در این تست‌ها مشکلی یافت نشد اما به دلیل وجود هشدارهای زیاد، تصمیم به این فرخوان گرفته است تا مشکل احتمالی یافت شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها