کد خبر : 74397

تولید مزدای محبوب متوقف می شود

تولید مزدای محبوب متوقف می شود

مزدا چندی پیش نسل جدید CX-۶۰ را معرفی کرد که بر روی پلتفرم جدید Skyactiv Multi Solution Scalable Architecture سوار خواهد شد، این یک پلتفرم RWD است که می‌تواند موتور‌های شش سیلندر و پیشرانه‌های هیبریدی پلاگین را پشتیبانی کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، هم اکنون شایعاتی در مورد تغییر نسل بعدی مزدا ۶ به دیفرانسیل عقب وجود دارد و کراس اوور جدید بیشتر به گمانه زنی‌ها دامن زد. به نظر می‌رسد که این سدان به زودی‌ دیگر از چرخ‌های عقب خود نیرو نمی‌گیرد.

یواخیم کونز، رئیس توسعه و مهندسی مزدا اروپا اخیراً اعلام کرده که مزدا ۶ با دیفرانسیل RWD کاملاً عالی خواهد بود؛ بازار در سال‌های گذشته تغییرات زیادی کرده و فروش کراس اوور‌ها و SUV‌ها بسیار مهمتر از داشتن یک سدان ممتاز خوب است، برخلاف گزارش‌های دو سال گذشته، کونز تولید سدان دیفرانسیل عقب مزدا را رد کرد.

کونز گفت: " داشتن کانسپت FR [موتور جلو، موتور عقب]و موتور شش سیلندر برای جانشین مزدا ۶ یا یک کوپه اسپرت بزرگ خیلی خوب است اما در کنار آن فروش خودرو‌های شاسی بلند بسیار مهم است. روند تولید شاسی بلندها همچنان ادامه دارد چرا که بیشترین فروش را دارد. "

آنچه می توان نتیجه گرفت این است که در حال حاضر، نسل فعلی مزدا ۶ احتمالاً تا چند سال دیگر فروش خواهد رفت.

آلستر دواک، مدیر بازاریابی مزدا استرالیا اخیراً تأیید کرده است که «به‌روزرسانی‌هایی برای این خودرو در حال انجام است». به نظر می‌رسد که در حال حاضر برنامه ریزی نشده است که جانشینی داشته باشد یا حداقل روی پلت فرم جدید RWD سوار نخواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها