کد خبر : 74350

تشکیل پرونده کیفری علیه تسلا

تشکیل پرونده کیفری علیه تسلا

یک راننده فرانسوی پس از تصادف با خودروی تسلای خود که منجر به مرگ یک نفر و آسیب به ۲۰ نفر دیگر شد از این کمپانی شکایت کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، یک راننده فرانسوی چند ماه پیش یعنی در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ طی تصادفی با تیرهای فلزی، یک ردیف از دوچرخه‌های عمومی و یک سطل بازیافت زباله پر از شیشه برخورد کرد.

این تاکسی قبل از توقف به عابران پیاده و یک ون برخورد کرد. طبق گفته‌های این راننده تاکسی که ناشناس هم باقی ماند،؛ این خودروی تسلا قبل از تصادف خود به خود گاز خورده بود و او هم نتوانسته بود از ترمزها استفاده کند.

به نقل از رویترز، چند روز پس از این سانحه دولت فرانسه اعلام کرد که کمپانی تسلا هیچ مشکل فنی را در خودروی خود تشخیص نداده است اما شرکت تاکسیرانی مربوطه استفاده از این خودروها را متوقف کرد.

وکیل این راننده تاکسی گفت که موکلش با دادستان عمومی شهر ورسای فرانسه، دادخواستی کیفری علیه کمپانی تسلا نوشته و در آن مدعی شده که تسلا جان افراد را به خطر می‌اندازد.

این سانحه رانندگی یک کشته و سه زخمی با آسیب‌دیدگی جدی به جای گذاشت. ۱۷ نفر دیگر هم مجروح شدند. این تصادف در محله سیزدهم پاریس اتفاق افتاد. جایی که در آن رستوران‌ها و فروشگاه‌های زیادی قرار دارد. در حال حاضر این راننده تحت بازجویی برای قتل است اما محکوم نشده است. تست الکل او نیز بعد از تصادف منفی بود. هنوز نتایج تحقیقات پلیس مشخص نشده است.

کمپانی تسلا نیز در حال بررسی دوربین‌ها و سنسورهای خودروهای خود است. پیش‌تر هم تسلا از این اطلاعات برای به چالش کشیدن ادعای مشتریان برای نقص فنی خودروهای خود استفاده می‌کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها