کد خبر : 74142

روسیه در اقدامی تلافی جویانه، دارایی های مرسدس بنز را ضبط می کند

روسیه در اقدامی تلافی جویانه، دارایی  های مرسدس بنز را ضبط می کند

روسیه به شرکت هایی که این کشور را به خاطر حمله به اوکراین ترک می کنند، هشدار داده است که دارایی های آنها ملی می شود.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، کمپانی خودروسازی آلمانی مرسدس بنز گزارش سالانه خود را منتشر کرد و در آن ریسک های جنگ اوکراین را برشمرده است از جمله وقفه های بزرگ در تأمین قطعات، تأمین انرژی و حملات سایبری.

مرسدس بنز در بیانیه خبری گفته است: «سلب مالکیت و مصادره احتمالی اموال شرکت های تابعه برندها ریسک های [نامبرده در بالا] را به شدت بالا می برد.»

«روسیه متحد»، حزب حاکم در روسیه خبر داد که کمیسیون حکومتی در روسیه تأیید کرده است که دارایی های شرکت های خارجیِ «کشورهای غیردوست» که صاحب بیش از 25 درصد از سهام این شرکت ها هستند، ملی [مصادره] می شوند.

کمپانی مرسدس بنز در شهر اسیپووُ در 40 کیلومتری شمال غربی مسکو کارخانه تولید بنز دارد که 1000 نیروی انسانی در آن خودروهای سدان کلاس ایی و شاسی بلند تولید می کند. این کارخانه در آوریل سال 2019 با حضور ولادمیر پوتین افتتاح شده بود. این اولین کارخانه خارجی بود که بعد از سال ها در روسیه افتتاح می شد مخصوصاً که سرمایه گذاری های خارجی به دلیل تحریم های روسیه به حداقل رسیده بود و اقتصاد این کشور را به سمت رکود کشانده بود.

در زمان افتتاح کارخانه بنز در روسیه، پوتین گفته بود که با 300 میلیون دلار سرمایه گذاری ظرفیت تولید 25 هزار دستگاه خودروی مرسدس بنز در سال ایجاد شده است.

مرسدس بنز می گوید، کارخانه روسی این خودروساز آلمانی در پایان سال 2021 بیش از 2 میلیارد یورو [2.2 میلیارد دلار] ارزش گذاری شده و بدهی های بانکی آن حدود 1 میلیارد یورو است و مرسدس بنز برای آن تضمین بانکی جهانی گرفته است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها