کد خبر : 73986

پوست اندازی خودروهای برقی در کالیفرنیا

پوست اندازی خودروهای برقی در کالیفرنیا

بیش از ۸۰ گروه زیست‌محیطی و سازمان‌های مشابه از گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا خواستند قوانین مناسبی را برای ترویج بیشتر استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی وضع و اعمال کند.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر، اسکات هوچبرگ از موسسه حقوقی تنوع زیستی، یکی از افرادی است که نامه مذکور را امضا کرده است. وی در این مورد گفت: مردم کالیفرنیا که به دلیل قیمت‌های بالای گاز و بلایای طبیعی دچار مشکل شده‌‌‌اند، سزاوار استفاده از خودروهای برقی مناسب هستند و مقامات باید از استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر به شکلی سریع‌‌‌تر حمایت کرده و کاهش تولید سالانه خودروهای بنزینی را به شکلی سخت‌‌‌گیرانه‌‌‌تر پیگیری کنند.

آنها خواستار افزایش میزان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای توسط وسایل نقلیه بنزینی به میزان 7‌درصد در سال شدند. این رقم فعلا 5‌درصد در نظر گرفته شده که منطبق بر استانداردهای تصویب شده در دوره ریاست جمهوری باراک اوباماست. در سال 2020، نیوسام گفت که ایالت کالیفرنیا قصد دارد تا سال 2035 فروش خودروهای احتراق داخلی سبک جدید را متوقف کند.

کالیفرنیا که حدود 11‌درصد از کل فروش خودرو در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است، بزرگ‌ترین بازار ایالتی است و بسیاری از ایالت‌‌‌ها از قوانین خودروهای سبز آن تقلید می‌کنند. کالیفرنیا قصد دارد تا سال 2030 میزان فروش خودروهای برقی بدون آلایندگی را به 61‌درصد از کل خودروهای به فروش رفته برساند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا امیدوار است 50‌درصد از کل فروش خودروهای جدید به خودروهای  برقی اختصاص یابد، اما تاریخی را برای توقف تدریجی فروش خودروهای بنزینی معین نکرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها