کد خبر : 73760

غول های خودروساز آمریکایی ماسک را حذف کردند

غول های خودروساز آمریکایی ماسک را حذف کردند

جی ام فورد و کرایسلر گفته اند که دیگر پوشیدن ماسک در محیط کار اجباری نیست و مقام های مسئول بهداشت و سلامت در آمریکا هم گفته اند که ایمنی برقرار است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، کرایسلر که اکنون یکی از برندهای استلانتیس به حساب می آید و همچنین اتحادیه های کارگری در آمریکا با فورد و جی ام همراه شده اند و در یک بیانیه خبری مشترک و با هماهنگی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری Centers for Disease Control and Prevention [که به طور مخفف به آن CDC‌ می گویند] به کارگران اجازه داده اند که ماسک نپوشند حتی اگر واکسن نزده اند به ویژه در کارخانه هایی که ریسک ابتلا به ویروس کاوید-19 در آن بالا نیست.

سی دی سی پنج شنبه گذشته اعلام کرد که 93 درصد از حوزه های استحفاظی که کارخانه های خودروسازی در آن قرار دارند، ریسک ابتلا به ویروس کرونا در آنها بالا نیست.

تقریباً تمام ایالات میشیگان که سه خودروساز بزرگ در آن کارخانه دارند مشمول این دستورالعمل و آیین نامه هستند.

 

سه غول بزرگ خودروسازی در آمریکا هرگز واکسن را برای هزاران کارگر خود که عضو اتحادیه های کارگری هستند اجباری نکردند.

فقط پاییزی که گذشت فورد و استلانتیس واکشن را برای کارگران روزمزد غیر عضو در اتحادیه کارگری اجباری کردند. هر سه خودروساز زدن واکسن در کارخانه های کانادای خود را اجباری کرده بودند.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری و آژانس های سلامت عمومی جهانی توصیه کرده بودند که برای جلوگیری از انتشار کاوید [ویروس کرونا] بهتر است ماسک پوشیده شود اما اکنون بازدهی و اثربخشی پوشیدن ماسک نزد آنها زیر سؤال رفته است. برخی از مقام های مسئول دولتی هم با اجباری بودن پوشیدن ماسک مخالف بوده اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها