کد خبر : 73759

همکاری سونی و هوندا رسمی شد

همکاری سونی و هوندا رسمی شد

دو شرکت ژاپنی هوندا و سونی اعلام کردند که از طریق یک سرمایه گذاری مشترک برای ساخت خودروهای الکتریکی و ایجاد عصر جدیدی از خدمات حمل و نقل و جابجایی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، دو شرکت سونی و هوندا که هر یک در حوزه تخصصی خود دارای شهرتی جهانی هستند در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که با تشکیل یک شرکت جدید در اواخر سال جاری میلادی، برای ساخت خودروی الکتریکی تلاش کرده و نخستین محصول خود را تا سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند کرد.

بر اساس توافق ایجاد شده، این شرکت جدید خودروهای برقی خود را برنامه ریزی، طراحی، توسعه و به فروش خواهد رساند، اما مالک این مجموعه محسوب نشده و بهره برداری از تأسیسات تولیدی نیز به طور مشترک بین دو شرکت هوندا و سونی تقسیم خواهد شد.

بر این اساس عنوان شده است که شرکت هوندا اولین خودروی برقی را در یکی از کارخانه های خود تولید خواهد کرد در حالی که سونی پلتفرم جدیدی را برای خدمات حمل و نقل توسعه خواهد داد.

توشی هیرو میبه، مدیر مجموعه هوندا در این رابطه گفت: شرکت جدید با اتخاذ رویکردی گسترده و بلند پروازانه برای خلق ارزشی که فراتر از انتظارات و تصورات مشتریان است، در خط مقدم نوآوری، تکامل و گسترش تحرک در سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

به گزارش سیناپرس،ما این کار را با استفاده از فناوری و دانش روز هوندا در رابطه با محیط زیست و ایمنی انجام خواهیم داد و در عین حال دارایی های فناورانه هر دو شرکت را همسو می کنیم.

به گزارش سیناپرس، وی در ادامه توضیحاتش افزود: اگرچه سونی و هوندا شرکت ‌هایی هستند که شباهت‌ های تاریخی و فرهنگی زیادی دارند اما حوزه‌ های تخصص فناوری ما بسیار متفاوت است. بنابراین من معتقدم که این اتحاد که نقاط قوت دو شرکت را گرد هم می‌آورد، فرصت‌ های زیادی را برای آینده تحرک ارائه می ‌دهد.

غول فناوری سونی برنامه های خود را برای ورود به بازار خودرو های برقی در ژانویه تایید کرد و پیش از این یک جفت خودروی الکتریکی سفارشی را معرفی کرده و قصد دارد یک شرکت عامل جدید به نام Sony Mobility Inc را در بهار امسال راه اندازی کند.

یکی از کانسپت های این شرکت، Vision-S نام دارد که در حال حاضر آزمایش در جاده های عمومی را آغاز کرده است. این خودروی مجلل اساساً برای نمایش سیستم‌های سرگرمی و رانندگی خودکار سونی ساخته شده است.به گزارش سیناپرس، هنوز مشخص نیست که آیا این محصول به عنوان بخشی از همکاری سونی با هوندا وارد خط تولید خواهد شد یا خیر.

کنی چیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی نیز در این رابطه گفت: هدف سونی، تولید محصولات جهانی بر پایه  قدرت خلاقیت و فناوری است. از طریق اتحاد با  شرکت هوندا که تجربه و دستاوردهای جهانی گسترده ای را در صنعت خودرو در طول سالیان متمادی به دست آورده است ،همچنان به پیشرفت های انقلابی در این زمینه ادامه داده و قصد داریم چشم انداز مشترک خود را در این حوزه ایجاد کنیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها