کد خبر : 73713

پیشتازی کالیفرنیا در توسعه خودروهای برقی

پیشتازی کالیفرنیا در توسعه خودروهای برقی

کالیفرنیا به طور رسمی اولین ایالت در آمریکا لقب گرفت که در آن فروش خودروهای الکتریکی از یک ‌میلیون دستگاه فراتر رفت.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، بر اساس آمار کمیسیون انرژی کالیفرنیا، تعداد دقیق خودروهای برقی فروخته شده در این ایالت تا پایان سال گذشته میلادی، یک‌میلیون و ۵۴‌هزار و ۹۵ دستگاه بوده است. طبق آمار، در کالیفرنیا در مجموع بالاتر ۱۰ ایالت دیگر، خودروی برقی به فروش رفته است.

 این اتفاق نتیجه چند عامل است، از جمله اینکه بازار خودرو چقدر بزرگ است و همچنین میزان مشوق‌ها بالاست. در سال ۲۰۲۱ به طور خاص، فروش خودروهای پلاگین در کالیفرنیا به ۲۵۰‌هزار و ۲۷۹ دستگاه افزایش یافت که نشان‌دهنده ۴/ ۱۲‌درصد سهم بازار آنهاست. این رقم در سال ۲۰۲۰ کمتر از ۸‌درصد بود.

  با وجود پیشرفت چشمگیر و سهم بازار بالاتر از میانگین جهانی ۶/ ۸درصدی خودروهای برقی در کالیفرنیا، فروش این مدل خودروها در این ایالت، همچنان کمتر از میانگین اروپا (بیش از ۲۰‌درصد) است. این گزارش می‌‌‌‌گوید که در ایالات متحده، فروش خودروهای الکتریکی پلاگین از ۶۵۲‌هزار دستگاه فراتر رفته که سهم کالیفرنیا بیش از ۳۸‌درصد بوده است. پیش‌تر طرح «خودروهای پاک برای همه» و جایگزینی خودروهای بنزینی با برقی از سال ۲۰۱۹ محبوبیت پیدا کرد اما با بی‌پولی مواجه و در ادامه از سر گرفته شد.

بودجه لازم برای این برنامه در کالیفرنیا از صنایع آلاینده گردآوری شده و به شهروندان کم‌درآمدتر اختصاص یافته است. بین نواحی مختلف در ایالت کالیفرنیا رقابتی درگرفته و مسوولان این نواحی تلاش می‌کنند مشوق‌های بهتری برای طرح‌های جایگزینی خودروهای بنزینی با برقی به اجرا بگذارند. تمام شهروندان آمریکایی واجد شرایط دریافت ۷۵۰۰ دلار معافیت مالیاتی برای خرید خودروهای برقی هستند.

با این حال ایالت‌های مختلف بر اساس قوانین خاص خود علاوه بر این معافیت مالیاتی، به فکر اعطای مشوق‌های دیگر هستند که بودجه آن را از راه‌های مختلف و بسته به امکانات هر ایالت تامین می‌کنند. در ایالت کالیفرنیا می‌توان با محاسبه معافیت مالیاتی و مشوق‌ها تا ۹۵۰۰دلار از قیمت یک خودروی نو را تخفیف گرفت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها