کد خبر : 7340

آمار فروش کیا موتورز در سال 2018 منتشر شد/ اسپرتیج در صدر

آمار فروش کیا موتورز در سال 2018 منتشر شد/ اسپرتیج در صدر

با ورود به سال جدید و در طول ماه ژانویه، خودروسازان مختلف معمولا گزارشی از عملکرد خود در سال سپری شده را منتشر می کنند. امسال کیا یکی از اولین شرکت هایی است که پیش قدم شده و آمار و ارقام مربوط به سال 2018 را در اختیار رسانه ها گذاشته است.

به گزارش خودروتک، بر این اساس خودروساز کره ای توانسته 2,812,200 دستگاه از انواع محصولات خود را در سال گذشته به فروش برساند. این آمار شامل مدل های سواری، تفریحی و تجاری شده و در مقایسه با سال 2017 رشدی 2.4 درصدی را نشان می دهد.

از میان مدل های مختلف کیا، این کراس اوور اسپرتیج است که محبوب تر از بقیه بوده و 501,367 دستگاه از آن در سرتاسر جهان به فروش رسیده است. بعد از اسپرتیج، ریو با فروش 355,852 دستگاه دومین محصول پرفروش کیا در سال 2018 لقب گرفت است. بد نیست بدانید ریو در برخی بازارها با نام پراید شناخته می شود.

رتبه سوم از پرفروش ترین مدل های کیا به سدان کامپکت فورته یا همان سراتو تعلق دارد. این خودرو در سال گذشته 328,504 مشتری جدید برای خود پیدا کرده است.

برای سال 2019 کمپانی کیا تحویل 2.92 میلیون خودرو به مشتریان را هدفگذاری کرده، رقمی که در صورت تحقق، آمار فروش این شرکت را به میزان 4 درصد بهبود خواهد بخشید.

با توجه به ارایه چند مدل جدید و فیس لیفت در بازارهای بین المللی و داخلی، کیا پتانسیل دستیابی به هدف تعیین شده را دارد. کراس اوور کوچک و شهری سول (Soul) یکی از این موارد است که نسل سوم آن چندی پیش در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شد. انتظار می رود این خودرو با نمای ظاهری جذاب تر، امکانات قابل قبول و قیمت مناسب مشتریان بیشتری را جذب کند.

اسپرتیج

به غیر از سول، کیا در نظر دارد از شاسی بلند فول سایز و هفت نفره تلوراید و کراس اووری مبتنی بر مدل Ceed نیز رونمایی کند.

حال باید منتظر ماند و دید که کیا در ماه های پیش رو چگونه عمل خواهد کرد. آیا این کمپانی می تواند در دستیابی به هدف تعیین شده موفق شود؟ زمان پاسخ این سوال را خواهد داد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها