کد خبر : 73281

پیش بینی ترسناک قیمت بنزین در آمریکا

پیش بینی ترسناک قیمت بنزین در آمریکا

رانندگان خودروهای شخصی در آمریکا خود را برای افزایش قیمت بنزین آماده می کنند، اختلاف بین روسیه و اوکراین هم در چنین موقعیتی مزید بر علت شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، دان دیکر Dan Dicker بنیانگذار انرژی ورد Energy Word در مصاحبه با یاهو فایننس گفته است: «به محض آن که قیمت نفت به 100 دلار برسد قیمت بنزین هم به گالنی 5 دلار خواهد رسید و پیش بینی ما این است که بنزین به 6.50 یا 7 دلار به ازای هر گالن هم خواهد رسید. [حدوداً لیتری 1 دلار و 70 تا 80 سنت  و با دلار 27 هزار تومان یعنی لیتری 48 هزار تومان]. فعلا قیمت نفت 150 دلاری را فراموش کنید چون معلوم نیست چه زمانی به این قیمت خواهد رسید.»

اما قیمت کنونی بنزین در آمریکا حدود 3.5 دلار به ازای هر گالن است که حدود لیتری 97 سنت [با دلار 27 هزار تومان لیتری 25 هزار تومان است] است.

قیمت نفت این روزها به دلایل تنش های جغرافیایی-سیاسی به ویژه بین روسیه و اوکراین افزایش یافته است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت یا WTI‌ در ماه گذشته با 13 درصد رشد به 94 دلار در هر بشکه رسیده است. روسیه روزانه 10 میلیون بشکه نفت تولید می کند که حدود 10 درصد مصرف و تقاضای جهانی است. هر گونه لطمه به این ظرفیت می تواند به عرضه و تقاضای نفت جهانی آسیب وارد آورد و قیمت را دچار نوسان شدید کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده according to data from GasBuddy برای هفتمین هفته پشت سر هم قیمت بنزین در بازار آمریکا روند افزایشی داشته است. متوسط افزایش قیمت بنزین در سطح ملی در آمریکا در طول یک ماه گذشته 16.5‌ و در طول یک سال گذشته 97.2 سنت افزایش داشته است.

در صورت فروکش کردن تنش ها در روسیه و اوکراین، تنها دلیل نوسان قیمت بنزین در بازار نوسانات فصلی خواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها