کد خبر : 73278

کره ای ها دست تسلا را درباره میزان پیمایش خودروهای برقی رو کردند

کره ای ها دست تسلا را درباره میزان پیمایش خودروهای برقی رو کردند

مسئولان کره جنوبی با انجام آزمایشاتی متوجه اغراق تسلا در ارتباط با مشخصات باتری‌های مدل ۳ تسلا شدند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - یک مقام مسئول در کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی (KFTC) روز سه شنبه گفت که تنظیم کننده ضد انحصار کره جنوبی در حال تحقیق از سازنده خودرو‌های الکتریکی آمریکایی تسلا در پی ادعا‌هایی است که این شرکت در مشخصات باتری‌های خود اغراق کرده است.

به گزارش gadgets.ndtv، خبرگزاری یونهاپ اواخر روز دوشنبه گزارش داد که KFTC گزارشی را به سازنده خودرو‌های برقی ارسال کرده است که در آن بیان شده است که تسلا در مورد مسافت پیموده شده برخی از مدل‌های خود از جمله مدل ۳، خلاف قانون برچسب‌گذاری و تبلیغات منصفانه عمل کرده است و در این ارتباط اغراق‌هایی را انجام داده است.

یکی از مقامات KFTC به رویترز گفت: "ما قصد داریم جلسه‌ای برای تصمیم گیری در مورد سطح تحریم‌ها علیه این خودروساز برگزار کنیم. " تسلا در وب سایت خود می‌گوید مدل ۳ آن می‌تواند با یک بار شارژ ۵۲۸ کیلومتر (۳۲۸ مایل) را طی کند. با این حال، KFTC می‌گوید که اگر دما به زیر صفر برسد، ممکن است این محدوده کمتر از آن باشد. تحلیلگران می‌گویند اکثر وسایل نقلیه الکتریکی به طور کلی ممکن است در هوای سرد مقداری برد رانندگی را از دست بدهند.

 

تسلا

این سازنده خودرو‌های برقی اخیراً نزدیک به ۵۷۹ هزار وسیله نقلیه را در ایالات متحده فراخوان کرده است، زیرا عملکرد Boombox می‌تواند صدا‌ها را از بلندگوی خارجی پخش کند و هشدار‌های صوتی مبهم برای عابران پیاده را نشان دهد. طبق داده‌های هفته گذشته در وب‌سایت اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها، خودرو‌ها و شاسی‌بلند‌ها دارای عملکردی هستند که تسلا آن را عملکرد Boombox می‌نامد که به رانندگان اجازه می‌دهد صدا‌هایی را هنگام حرکت وسایل نقلیه پخش کنند.

به نظر می‌رسد که ویژگی پخش صدا برای عابران ناقض استاندارد‌های ایمنی فدرال است. این چهارمین فراخوان تسلا بود که در دو هفته گذشته به طور عمومی منتشر شد، زیرا تنظیم‌کننده‌های ایمنی ایالات متحده نظارت بر بزرگترین سازنده خودرو‌های الکتریکی این کشور را افزایش می‌دهند. در دو مورد از فراخوان ها، تسلا تصمیماتی اتخاذ کرد که استاندارد‌های ایمنی وسایل نقلیه موتوری فدرال را نقض می‌کند، در حالی که بقیه اشتباهات نرم افزاری هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها