کد خبر : 73146

درخشش ارزش هیوندای در ابتدای سال 2022

درخشش ارزش هیوندای در ابتدای سال 2022

شرکت خودروسازی هیوندای موتورز کره‌جنوبی اعلام کرد که در ماه میلادی گذشته ۴۷‌هزار و ۸۷۲ دستگاه خودرو فروخته است. این رقم در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۱۰‌درصد افزایش را نشان می‌دهد و از طرفی، بالاترین مجموع فروش ژانویه در تاریخ این شرکت است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، از این تعداد، سهم مدل آیونیک ۵ به ۹۸۹ دستگاه می‌رسد و این خودرو در حال حاضر بیش از ۲‌درصد از کل تعداد فروش هیوندای را تشکیل می‌دهد. تحویل آیونیک ۵ به مشتریان از ۱۵ دسامبر آغاز شد و اکنون بیش از ۱۱۰۰ دستگاه از این خودرو در جاده‌ها تردد می‌کنند.

نسخه‌های برتر هیوندای آیونیک ۵ با یک بار شارژ می‌توانند بیش از ۳۰۰ مایل مسافت را طی کنند.  آمار رسمی فروش، نتایج فروش سایر مدل‌های هیبریدی تمام الکتریکی یا پلاگین (کونا الکتریک، آیونیک الکتریک، آیونیک پلاگین، سانتافه هیبرید پلاگین و توسان هیبرید پلاگین) را شامل نمی‌‌‌‌شود.

اما در بین دیگر محصولات هیوندای، می‌توان به مدل پیل سوختی هیدروژنی این شرکت-هیوندای نکسو – اشاره کرد که افزایش ۲۲‌درصدی داشته و تعداد فروش آن به ۲۸ دستگاه رسیده است.  هیوندای مانند بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان، برنامه‌ریزی کرده تا به تدریج تولید تمام محصولات خود را به سمت برقی شدن ببرد.

 

هیوندای پیش تر اعلام کرده بود که قصد دارد سه محصول را تحت برند جدید خود با نام آیونیک به تولید برساند.

آیونیک ۵ اولین محصول از این جمع سه‌گانه است که روانه بازار شد.  محصولات آیونیک روی پلتفرم جدید E-GMP ساخته شده اند که مخصوص خودروهای برقی است و بنابر ادعای سازنده، امکان شارژ سریع باتری‌ها و پیمایش در شعاع حرکتی زیاد را فراهم می‌کند.

هیوندای فروش ۵۶۰ هزار خودروی برقی را تا سال ۲۰۲۵ هدف‌گذاری کرده است.  هیوندای برای تحقق این هدف حساب ویژه‌ای روی آیونیک باز کرده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها